خطر بیخ گوش فروشندگان VPN

0
509

فروشندگان VPN در صورت شناسایی مورد برخورد فیلترینگ قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، برخورد با فیلتر شکن ها و VPN ها در سال های گذشته تنها به صورت فیلتر کردن IP های آن ها انجام می شد اما با اعتراض مجلس شورای اسلامی حالا خطر بزرگی فروشندگان VPN فیلترشکن ها را تهدید می کند.

بنابراین گزارش، چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فرض اینکه دولت در برخورد با فیلتر شکن ها کوتاهی کرده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به مجلس فرا خواندند. آذری جهرمی نیز ضمن انتقاد از فعالیت آزاد VPN ها آن را مرتبط با دولت ندانست. حالا با تعیین تکلیف شدن نهاد مرتبط، قرار است برخورد با فیلتر شکن ها جدی شود.

در این باره، عضو ناظر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای گفت: این کارگروه متولی نظارت و برخورد با عاملان فروش VPN در کشور است و وزارت ارتباطات اجراکننده دستورات است.

رمضانعلی سبحانی‌فر درباره وجود مافیای تجارت میلیاردی فروش VPN و فیلترشکن در کشور، گفت: استفاده گسترده از وی‌پی‌ان و فیلترشکن برای دسترسی به شبکه‌های مجازی فیلتر شده، تجارت پرسودی را برای برخی از افراد ایجاد کرده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شناسایی فروشندگان فیلترشکن، کار تخصصی و بسیار پیچیده‌ای است، افزود: متولیان و متخصصان باید در رابطه با عاملان فروش وی‌پی‌ان اظهار نظر کرده و اعلام کنند که این افراد داخلی و یا خارج نشین هستند.

عضو ناظر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای، با بیان اینکه بسیاری از سایت‌های فروش وی‌پی‌ان و فیلترشکن مجهز به درگاه بانکی و خدمات پرداخت آنلاین هستند، گفت: افرادی که در سایت‌ها با درگاه‌های بانکی مجاز اقدام به فروش VPN می‌کنند به راحتی قابل شناسایی بوده و دستگاه‌های نظارتی و متولی باید به این موضوع ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها