خطر در کمین طرفداران نینتندو

0
403

کالاسودا_پژوهشگران موفق شدند نوعی خطر را برای نینتندو شناسایی کنند. این خبر که در کنسول بازی سوئیچ نینتندو وجود دارد، می تواند کاربران را با مشکلاتی جدی رو به رو کند.

اما ماجرا از چه قرار است؟ آسیب پذیری مذکور که Fusée Gelée نام دارد، چند ماه قبل توسط برنامه نویسی به نام کیت تمکین شناسایی شد. وی و همکارانش اسناد و مستندات آسیب پذیری یادشده را در اختیار شرکت های ان ویدیا و نینتندو قرار داده اند.

اما بر اساس این مشکل، کنسول بازی سوئیچ شرکت نینتندو به بهشتی برای هکرها مبدل شده و به تازگی آسیب پذیری خطرناکی در تراشه ان ویدیا سوئیچ شناسایی شده است.هکرها با سوءاستفاده از این آسیب پذیری می توانند کدهای مخرب خود را به سوئیچ منتقل کنند و آن را به طور دلخواه دستکاری کنند.

درواقع مشکل مذکور به شکلی است که اصلاح آن با استفاده از اصلاحات امنیتی غیرممکن است.بنابراین مسئله حاد شده و اکنون، میلیون ها کنسول بازی سوئیچ به طور دائمی با مشکل مواجه شده اند.

تنها کنسول های تولیدی جدید شرکت نینتندو در برابر مشکل مذکور مقاوم هستند و کدهای مخرب بر روی آنها قابل اجرا نیست. علت این مساله آن است که آسیب پذیری یادشده مربوط به حافظه تنها خواندنی پردازنده Nvidia Tegra X1 است. هنوز مشخص نیست شرکت سازنده چه راه حلی برای غلبه بر این چالش دارد.

نینتندو،شرکت چندملیتی تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای است، که در  شهر کیوتو، ژاپن تأسیس شد. در آن زمان نینتندو کارت‌های بازی موسوم به هانافودا تولید می‌کرد. این شرکت مدتی به سرویس کرایه اتوموبیل و اجاره منزل روی آورد اما در نهایت فعالیت خود را روی بازی‌های کامپیوتری منحصر کرد. بازی‌های ماریو، پوکمون و افسانه زلدا از معروف‌ترین بازی‌های شرکت نینتندو هستند.باید دید که طرفداران این کنسول چگونه با تغییرات مذکور کنار خواهند آمد .

با عضويت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت 9 هر شب به آخرين اخبار حوزه تکنولوژي گوش دهيد