خط و نشان کشیدن کوالکام برای آیفون بازها

0
356
خط و نشان کشیدن کوالکام برای آیفون بازها|کالاسودا

خط و نشان کشیدن کوالکام برای آیفون بازها|کالاسوداکالاسودا_درست یک روز پیش از رونمایی تلفن های همراه جدید آیفون، کوالکام با انتشار یک متن کوتاه در وبلاگش یک پیام طعنه امیز برای آیفونی ها ارسال کرد .

شرکت شناخته شده کوالکام با انشار یک متن به گروه خود و شرکای خود تبریک گفت . بخش مهمی از این تبریک نسبت به شرکای اندرویدی این شرکت باز می گردد و در متن پیام بر موضوعاتی مثل پیشگامی در صنعت که شامل شارژ بی سیم، سیستم های دوربین دوگانه، صفحه نمایش گوشی های هوشمند OLEDو …تاکید شده است .

جالب است که بسیاری از موارد مرتبط با اطلاعات این شرکت با لفظ “برای اولین بار” برای آندروید نوشته شده است . اما بسیاری از اطلاعات ذکر شده در مورد این شرکت پیش از این نیز در ایفون وجود داشتند .

در حال حاضر اپل و کوالکام در چارچوب اختلافات موجود در مجوز ثبت اختراع قرار دارند. بنابراین  انتشار این پیام کوالکام آن هم درست یک روز ییش از رونمایی های جدید اپل ، بی علت و سهوی نیست .

اگرچه کوالکام هرگز به صراحت نامی از اپل نبرده است . اما نزدیک ترین شرکت به کوالکام به لحاظ ثبت اختراعات ، اپل است و البته بالعکس .

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان فعال بازار، شاید اگر کوالکام بسیاری از اختراعات خود را ثبت نمی کرد، اکنون در حوزه تلفن همراه و سیستم های هوشمند با مشکلاتی متعدد رو به رو بودیم .

 اکنون بسیاری از شرکت های شناخته شده دنیای فناوری با کوالکام در حال همکاری هستند. برای مثال، گوشی هوشمند smasongS8، LG G6 / V30 و …

این محصولات به عنوان نمونه هایی مهم از دستاوردهای ارشمند شرکت کوالکام محسوب می شوند .به هر ترتیب، رقابت و حتی گاهی رفاقت شرکت های شناخته شده اپل و کوالکام با یکدیگر موضوعی جدید نیست و مدت ها است که این دو در تقابل با یکدیگر فعالیت می کنند . اکنون باید منتظر شد و دید آفتاب فردا چگونه طلوع خواهد کرد

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها