خودروهای اروپایی با کمک اینتل جذاب تر می شوند

0
359

کالاسودا_خودروهای اروپایی با کمک تکنولوژی تراشه خودران اینتل به شکلی قابل توجه متحول خواهند شد. درواقع این بخشی از یک برنامه بلندمدت محسوب می شود که قرار است به زودی ۸ میلیون از خودروهای اروپایی را تغییر دهد.

طی سال گذشته اینتل کمپانی Mobileye را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار خرید. اما بخش جالب توجه ماجرا این است که  ۷۰ درصد ۲۷ میلیون خودروی مجهز به سیستم خودران و نیمه خودران از ۲۵ سازنده عمده خودرو متعلق به Mobileye است.

البته شایان ذکر است که نام کمپانی اروپایی و میزان قرارداد اعلام‌نشده است اما  یک موضوع کاملا مشخص است. ان هم این که سازندگان خودرو چگونه با فناوری‌های خودران مانند حالت رانندگی در اتوبان و یا سیستم ترمز اضطراری دست به درآمدزایی زده‌اند.

بر اساس گزارش های اولیه ، قرار است سیستم پیشرفته رانندگی برای خودروهای ۲۰۲۱ تعریف شود. موضوع قرارداد جدید با خبر رونمایی از تراشه EyeQ5  به عنوان نسخه به‌روز شده  EyeQ4)  ) تو سط اینتل برای رانندگی تمام خودران هم‌زمان شده است.

بخش مهیج این ماجرا برای کاربران باقی مانده است. درواقع خبرهای تکمیلی حکایت از ان دارند که اینتل با انویدیا  که مدعی ساخت مغز و چشم خودروهای خودران است؛ رقابت شدیدی دارد و این قرارداد باعث می‌شود تا پذیرش سیستم توسعه داده‌شده توسط زیرمجموعه اینتل دست بالا را در این صنعت داشته باشد.

مدیران این کمپانی  معتقدند که تا سال ۲۰۱۹ سیستم سطح ۳ خودران روی ۱۰۰ هزار خودروی دیگر نصب می‌شود.(level 3 در صورت نیاز حدود ۱۰ ثانیه فرصت به راننده برای در دست گرفتن سیستم می‌دهد

برای اهالی تکنولوژی و افراد علاقه مند به دنیای خودرو کاملا واضح است که کمپانی Mobileye برای توسعه سیستم سوپر کروز روی خودروهای جنرال موتورز مشارکت کرده و قرار است تا سال آینده level 3 را روی نیسان، آئودی، بی ام و، هوندا، فیات کرایسلر و خودروساز چینی Nio نصب کند.

نظر شما چیست ؟ آیا واقعا می توان امیدوار بود خودروها خودران آینده جهان و صنعت خودرو را متحول کنند؟ اساسا شما به سیستم ها خودران اعتماد دارید؟

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در ساعت ۹ هر شب به آخرین اخبار حوزه تکنولوژی گوش دهید