خودرویی که کام راننده را شیرین می کند

0
341

خودرویی که کام راننده را شیرین می کند|کالاسودا
کالاسودا –دانشجوهایی خلاق و هلندی نوعی خودرو طراحی کرده اند که قابلیت تجزیه زیستی دارد . نکته جالب در مورد این خودرو ساخته شدنش با چغندر قند است.

فیلم های کارتونی و فانتزی تخیلی سرشار از صحنه هایی هستند که با خوراکی ها ساخته شده اند. برای مثال شهرهای آب نباتی ،خانه های شکلاتی و حتی ماشین هایی که از کدوتنبل و دیگر مواد خوراکی ساخته شده اند. با این وجود دیدن این نوع موارد دردنیای واقعی چندان متداول نیست .

مثلا این که ماشینی را ببینیم که با مواد خوراکی ساخته شده است.اکنون دانشجویان هلندی یک خودرو منحصر به فرد مبتنی بر مواد  طبیعی طراحی کرده اند.این خودرو هلندی با مواد طبیعی و با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کند. این ماشین الکترونیک به شیوه ای جذاب از رزین چغندر قند ساخته شده است. موادی که سپس  با با لایه هایی از گیاه کتان پوشیده می شود.

  یانیک ون ریل یکی از اعضای گروه سازندهاین محصول از  دانشگاه آیندهون می گوید؛تنها بخشی از این خودرو از مواد زیستی ساخته نشده که آن هم چرخ ها و سیستم ترمز است.این ماشین که  لینا نام دارد.تنها 320 کیلوگرم وزن دارد.در ساختار این خودرو از وضعتی مشابه با فایبرگلاس استفاده شده است.

خودروی فعلی با توجه به وزن پایینش از بانری لیتیومی استفاده می کند. و بازده قدرت آن ۸ کیلووات است.ماشین چغندرقندی ما  با یک بار شارژ می تواند بیش از ۱۰۰ کیلومتر را طی کند و در حال حاضر بالاترین سرعت آن نیز ۸۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

شایان ذکر است ؛ نمونه ساخته شده هنوز آزمایش های مرتبط با حوادث و انواع  تصادف را انجام نداده است. درواقع بر اساس آزمون های ابتدایی  جنس بدنه خودرو به گونه ای است که  مانند فلز خم نمی شود و می شکند.

 گروه سازنده خودرو تصمیم دارند در سال جاری و پس از دریافت اجازه از مقامات حمل و نقل هلند «لینا» را آزمایش کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها