خودروی الکتریکی طبق مد ایتالیایی ساخته شد

0
2268

کالاسودا_اگر به مد ایتالیایی علاقه مندید، در جریان باشید که طراحان ایتالیایی روی طراحی یک خودروی جدید در حال کار هستند که نسبت به مدل های مشابه ویژگی هایی منحصر به فرد دارد.

طراح ایتالیایی این خودرو، یعنی جورجیو جیوگارو (Giorgetto Giugiaro) طراح ۸۰ ساله ایتالیایی است که در نمایشگاه اتومبیل ژنو از طرح اولیه یک خودروی جدید رونمایی کرد.

در این طراحی جدید، شیشه جلویی خودرو روی سقف آن حرکت می کند. این خودرو می تواند در عرض ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رساند. جیوگیارو مدتی پیش نیز طرح اولیه خودروهای DeLorean DMC-۱۲، Maserati Merak و فورد موستانگ ۱۹۶۶ را ارائه کرده است.

نگاهی به طراحی داخلی این خودرو نشان می دهد با یک ماشین الکترونیک درجه یک طرف هستیم . چرا که فضای داخلی این خودرو جادار و بسیار بزرگ است و شیشه جلویی و سقف خودرو نیز حالت خمیدگی دارد. بنابراین هنگامی که  درها باز می شوند، شیشه جلوی خودرو روی سقف به عقب رفته و فضای خودرو برای دسترسی به بخش های پایین تر باز می شود.

اطلاعات اولیه نشان می دهد، نمای خارجی خودرو مشابهت های بسیاری با Chevrolet Corvair ۱۹۶۳ دارد.این خودروی الکتریکی مجهز به یک باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت ۴۰۰ کیلووات(۵۳۶ اسب بخار) است.

یکی از ویژگی های سرعتی این خودرو برای افرادی که به شتاب و سرعت علاقه مندند، این است که این خودرو می تواند در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. بنابراین بر اساس این آمار و ارقام ،  بالاترین سرعت این خودرو بیش از ۲۰۰ کیلومتر برساعت است. در نهایت  تخمین زده می شود خودروی مذکور  با یک بار شارژ۴۵۰ کیلومتر سرعت را پر کند.

نظر شما چیست ؟آیا طراحی ایتالیایی ها جوابگوی سلیقه مخاطبان خواهد بود ؟

 با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید