با بودجه یک آی مک، خودروی الکتریکی چینی تحویل بگیرید!

0
337
با بودجه یک آی مک، خودروی الکتریکی چینی تحویل بگیرید!

با وجود شرکت هایی مانند تسلا، این تصور وجود دارد که اتومبیل های الکتریکی گران قیمت هستند و دیگر شرکت های سازنده نیز دسته بندی این خودروهای الکتریکی را با توجه به قیمت شان در لیست خودروهای گران قیمت قرار داده اند.

با این حال به نظر می رسد که چین این مشکل را در قالب یک خودروی ارزان قیمت حل کرده است و مدل ORA R1 از شرکت Great Wall motor یک خودروی الکتریکی است که تنها 9000 دلار قیمت دارد.

قیمتی برابر با یک آی مک پیشرفته

خودروی الکتریکی ORA R1 از شرکت چینی تولید کننده خودرو قیمتی مانند 60 و 77 هزار  یوان هزینه خواهد داشت که با تبدیل قیمتی حدود 9000 دلار خواهد داشت. این خودروی الکتریکی به طور قابل توجهی ارزان تر از دیگر خودروهای الکتریکی است. در حقیقت تنها به اندازه یک آی مک پرو پیشرفته دارد!

برخورداری از هوش مصنوعی

آنچه مشخص است، این است که از چنین خودرویی با این قیمت نباید انتظار سطح عملکرد بالا و ویژگی های خودروهای تسلا را داشته باشیم. به نظر می رسد که این خودرو تنها یک مدل پایه با برد حدود 350 کیلومتر بر ساعت است. یکی از ویژگی های آن نیز استفاده از سیستم هوش مصنوعی است که کاربران از طریق آن می توانند فرمان هایی را به خودروی خود با گفتن Hey, Ora دهند. به طور کلی به نظر نمی رسد که ویژگی خیلی کاربردی در این خودرو باشد اما می تواند مشتریان را ترغیب به خرید کند.سرمایه گذاری چین در خودروهای الکتریکی

احتمال پرفروش بودن مدل به دلیل قیمت کم

اما به طور کلی تگ قیمتگذاری خودروی الکتریکی چینی اولین چیزی است که ممکن است نظر مشتریان را جلب کند، خصوصا آنهایی که دوست دارند یک خودروی الکتریکی داشته باشن اما بودجه کافی برای خرید ندارند. بر طبق یک گزارش روزنامه مورنینگ پست در جنوب چین، تولیدکنندگان این خودرو ادعا کرده اند که حدود400 هزار از این خودروی الکتریکی کوچک را به فروش برساند، چرا که قیمت مناسب قطعا در پذیرش این خودرو موثر است.

سرمایه گذاری چین در خودروهای الکتریکی

مدتی است که چین در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی پیشگام شده است و شرکت های علی بابا و فاکسکان مجموعا 2.2 میلیارد یوآن حدودا برابر با 350 میلیون دلار در زمینه ساخت خودرو برقی توسط شرکت چینی شیائوپنگ موتورز سرمایه گذاری کردند تا رقیبی جدید در بازار خودروهای مرتبط با انرژی های نو به بازار بفرستند. شرکت چینی علی بابا به طور گسترده در تکنولوژی خودروهای هوشمند سرمایه گذاری کرده است و با تعدادی از خودروسازان سنتی غرب و چینی همانند فورد و BMW نیز همکاری کرده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها