خودروی خودران گوگل شما را به فرودگاه فینکس می‌برد

0
93

تاکسی ربات وایمو{خودروی خودران گوگل} شما را به فرودگاه بین‌المللی فینکس اسکای هاربر می‌برد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، آلفابت {کمپانی مادر گوگل} اعلام کرد فناوری توسعه یافته توسط وایمو روی خودروهای خودران به ثمر نشسته و خدمات واقعی را به فرودگاه شلوغی مانند فینکس ارائه می‌کند.

بدین ترتیب استارتاپ متعلق به گوگل این آمادگی را دارد تا با هرج و مرج سفرهای فرودگاهی در فینکس مقابله کند.

این شرکت متعلق به گوگل پیش‌تر سفرهای فرودگاهی با خودران را به کارمندان خود با استفاده از راننده کمکی ارائه کرده بود.

سفر فرودگاهی برای وسایل نقلیه کنترل شده توسط انسان با آشفتگی همراه است.

به همین خاطر پروژه شرکت وایمو حیاتی است و اگر کارش بگیرد، برای آلفابت دستگاه پولسازی خواهد شد  اما اگر کارش نگرفته و موجبات ترافیک را فراهم کند، به موضوعی شرم آور برای گوگل تبدیل خواهد شد.

وایمو از ۲۰۱۷ بدین سو خودروی خودران خود را در حومه چند شهر بیرون از فینکس از جمله Tempe، Mesa، Chandler و Gilbert مورد آزمایش قرار داد.

همچنین سرویس سواری تجاری به نام Waymo One را با ترکیبی از وسایل نقلیه با و بدون راننده به اجرا گذاشته است.

در ضمن از اوایل سال جاری میلادی نیز منطقه خدماتی خود را به مرکز شهر فینکس گسترش داد.

سال گذشته، این شرکت برنامه Trusted Tester خود را راه‌اندازی کرد، که اساساً یک تغییر نام تجاری از برنامه Early Rider است که در حومه فینکس اجرا می‌کرد. مشتریانی که علاقه مند به استفاده از روبوتاکسی Waymo هستند، به لیست انتظار ملحق شده و پس از تایید، قراردادهای عدم افشای اطلاعات را امضا کرده تا به فناوری اولیه و حوزه خدمات جدید شرکت دسترسی پیدا کنند.

در نهایت، این شرکت آن دسته از وسایل نقلیه و مناطق خدماتی را به روی مشتریانی که به طور منظم پول پرداخت می‌کنند باز می‌کند.

خودروی بدون رانندهٔ گوگل  Google Driverless Car یا Waymo یکی از پروژه‌های شرکت آلفابت است که به هدف ارتقاء فناوری خودروهای بی‌نیاز از راننده شکل گرفته است. نام سیستم‌عامل به‌کار رفته در این خودروها شوفر گوگل (Google Chauffeur) است. پروژه هم‌اکنون توسط یکی از مهندسان گوگل به نام سباستین ترون رهبری می‌شود که سابقاً استاد هوش مصنوعی در دانشگاه استنفورد بود و یکی از مبدعین گوگل استریت ویو هم بوده است.

پیش‌تر سباستین ترون و همکارانش در دانشگاه استنفورد یک خودروی رباتیک به نام «استنلی» را ساخته بودند که برندهٔ جایزهٔ گرند چلنج در سال ۲۰۰۵ شده و نیز از وزارت دفاع ایالات متحده دو میلیون دلار دریافت کرده بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها