خودروی خودران شرکت اپل تصادف کرد

0
1519

کالاسودا_ هفته گذشته خودروی لکسوس خودران شرکت اپل دچار حادثه شد و با یک خودروی شرکت نیسان تصادف کرد. این اولین تصادف خودروی خودران شرکت اپل بوده است.

زمانی که خودروی خودران شرکت اپل می خواسته که از بزرگراه خارج شود، با خودروی شرکت نیسان با سرعت 24 کیلومتر بر ساعت تصادف می کند. هر دو خودرو آسیب دیدند ولی در این حادثه هیچ کسی آسیب ندید.

این شرکت میلیارد دلاری حدود 66 خودرو را به صورت آزمایشی در تمام آمریکا آزمایش کرد. این شرکت اصلا علاقه ای به تولید خودروهای خودران به صورت شخصی ندارد و ترجیح می دهد که تکنولوژی های این خودروهای پیشرفته را گسترش دهد.

قرارداد همکاری با شرکت های تولید کننده خودرو در زمینه خودرو خودران شرکت اپل

در ماه مه گذشته روزنامه نیویورک تایمز خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه شرکت اپل قرارداد همکاری با شرکت فولکس واگن امضا کرده است تا بتوانند ماشین ون T6 را به خودرویی خودران تبدیل کنند. ایده اصلی این همکاری استفاده از این خودروهای خودران برای جا به جایی کارمندان از دفاتر مختلف اپل به یکدیگر در دره سیلیکون بوده است.

در گزارش آمده است که خودروی خودران اپل با سرعت 2 کیلومتر در ساعت در حرکت بوده و مقصر اصلی در این اتفاق خودروی نیسان بوده است اما این اتفاق باعث شده اپل تلاش بیشتری در زمینه تنظیمات این خودروهای خودران داشته باشد و سعی کند خودروی بی اشکال تری را برای آزمایش روانه بازار کند.

توضیحاتی در مورد شرکت اپل

شرکت اپل یکی از شرکت های نوین و پیشگام در تکنولوژی و مخصوصا صنعت دستگاه های هوشمند است. این شرکت توسط استیو جابز و دوست او استیو وزنیاک تاسیس شد. دفتر این شرکت در شهر کوپرینو واقع در دره سیلیکون قرار دارد. چند سال اخیر مدیر اجرایی این شرکت تیم کوک شده است. ارزش سهام شرکت اپل در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت.

استیو جابز و همکارانش اولین لپ تاپ خود را در سال 1977 در گاراژ خانه جابز ساختند و با نام Apple I به بازار عرضه کردند. در سال 1977 باز هم شرکت اپل رایانه شخصی دیگری را با نام Apple II به بازار عرضه کرد که دارای فلاپی بود و این موضوع خیلی از کاربران را شگفت زده کرد.

در سال 1980 از مدل Apple III رونمایی شد که دارای سیستم عاملی قوی تر از IBM بود که در آن زمان رقیبی جدی برای اپل محسوب می شد.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید. شما دوستان می توانید نظرات خود را ما با در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها