خودکشی تلخ یک روبات امنیتی

0
539

خودکشی تلخ یک روبات امنیتیکالاسودا- یکی از خبرهای داغ و جذاب امروز، داستان خودکشی یک روبات امنیتی است. این اتفاق صبح امروز در محوطه حیاط یک مجتمع در واشنگتن رخ داد. اتفاقی که از دید بسیاری از رهگذران و کارمندان این ساختمان اداری حیرت انگیز و دردناک بود . به گفته شاهدان عینی این روبات بی هیچ فرمان ، برنامه یا نقشه نرم افزاری و بی هیچ دلیل مشخصی به سمت حوضچه تعبیه شده در حیاط رفت و خود  را داخل این حوضچه پرتاب کرد.
تصاویر این اتفاق عجیب نه تنها در دنیای فناوری، بلکه در سایت ها و خبرگزاری های عمومی پربازدید شده است.نوع این روبات Knightscope K5 و برای نظارت بر سیستم های امنیتی و همکاری با بخش تامین امنیت ادارات برنامه ریزی شده است. نرم افزار این روبات به شیوه ای طرح بندی شده که نیازی به نظارت دائم ندارد و می تواند بر اساس یک نقشه مشخص تا ماه ها به شکل روتین کار کند.
بنابراین به عقیده برخی کارشناسان پرتاب شدن این روبات داخل آب، یک اتفاق یا حادثه نبوده و شاید Knightscope K5 اقدام به خودکشی کرده است. نظر شما چیست ؟آیا روبات ها تا حدی از ما خسته شده اند که خودکشی را به عنوان راه حل رهایی انتخاب می کنند ؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها