فروش داده های لوکیشن کاربران در نیویورک ممنوع شد

0
236
فروش داده های لوکیشن کاربران در نیویورک ممنوع شد

نیویورک را می توان اولین شهر در آمریکا نامید که به مقابله با فروش اطلاعات جغرافیایی و داده های لوکیشن کاربران به اشخاص ثالث می کند.

امروز لایحه ای توسط مقامات این شهر ارائه شد که برنامه های تلفن همراه و شرکت های تلفن همراه را از گردآوری و فروش اطلاعات کاربران مانند لوکیشن آنها ممنوع می کند. در صورت نقض این قانون، خطر جریمه سنگین برای آنها وجود دارد.

جریمه های سنگین برای ناقضین

در مورد این لایحه و جریمه های آن اطلاعاتی منتشر شده است، برای مثال این شرکت ها می توانند جریمه های نقدی را به مبلغ 10،000 دلار در روز به ازای سرقت و به اشتراک گذاری اطلاعات هر کاربر برای نقض چندگانه دریافت کنند. کاربران حتی حق این را دارند از شرکت هایی که داده های خود را بدون دسترسی مجوز به اشتراک می گذارند شکایت کنند.

جریمه های سنگین برای ناقضین

به احتمال زیاد این لایحه با مخالفت های زیادی در آمریکا روبرو می شود، زیرا فروش داده های کاربر یک کسب و کار بزرگ در این کشور است. این  کار میلیون ها دلار درآمد در سال برای اپلیکیشن های تلفن همراه و شرکت های مخابراتی ایجاد می کند.

آیا این لایحه به قانون تبدیل می شود؟

به تازگی برخی شرکت ها در مقابل این قانون قدعلم کرده و این اقدام را تحت بررسی قرار داده است و حتی خواستار سرکوب فدرال در برابر آن شده است. حامل های اصلی در ایالات متحده نیز قول داده اند که فروش داده های لوکشین مشتریان خود را متوقف کنند. شهر نیویورک موضوع را از جانب خود پیگیری کرده  و در انتظار اقدام فدرال نیست. با این حال، اگر این لایحه به اندازه کافی پشتیبانی شود، به نظر می رسد، به صورت سراسر به تصویب رساند و در نهایت به قانون تبدیل شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها