داغ شدن بازار لجستیک ویتنام

0
193

با سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی به ویتنام، فعالیت کمپانی‌های بین‌المللی توسعه یافته و رقابت برای گرفتن سهم بیشتر بازار لجستیک افزایش پیدا کرده است.

به گزارش کالاسودا، نهاد Da utu {بررسی سرمایه‌گذاری ویتنام} گزارش داد علی بابای چین با راه اندازی پارک لجستیک Cainiao P.A.T در استان «لانگ آن» به مساحت 110 هزار متر مربع در نقطه استراتژیک سعی دارد سهم خود از بازار لجستیک ویتنام را بیشتر کند.

هدف جذب شرکت‌های کوچک و متوسط است که 97 درصد از 800 هزار کسب و کار ویتنام را تشکیل می‌دهند.

قرار است دومین زنجیره لجستیک را نیز در استان دونگ نای جنوبی به صورت هوشمند به مساحت 168 هزار متر ایجاد کند.

کمپانی سنگاپوری SEA Logistics Partners/ SLP قرار است به مساحد 61 هزار متر مربع در پارک صنعتی Xuyen A انبارهای خود را توسعه دهد.

در ژانویه نیز شرکت Emergent Vietnam Logistics Development از پروژه 35 میلیون دلاری خدمات لجستیک، از جمله انبارهای سردخانه برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد شرکتها خبر داد.

رونق تجارت الکترونیک، رشد اقتصادی خوش بینانه و رشد تولید و مصرف داخلی فرصت‌های واقعی را برای بخش لجستیک ایجاد کرده است.

کسب و کارهای سنتی که به سوی تجارت الکترونیک رفته، به فضای ذخیره سازی بیشتر نیازمند شده و بنابراین مراکز لجستیک مدرن با راه حل‌های مدیریتی موثرتر، رونق اقتصادی را موجب شده و بدین ترتیب نقاط ضعف در زنجیره تامین، انبارداری، مرتب سازی و پردازش کالا را برطرف می‌کند.

پیش بینی شده بازار لجستیک ویتنام بین 14 تا 16 درصد رشد داشته و ارزش ان به 40 تا 42 میلیارد دلار برسد.

بدین ترتیب شرکتهای خارجی به خاطر داشتن سرمایه و مزایای فناورانه، توانسته‌اند از رقبای داخلی پیشی بگیرند و سیاست‌های خود را اعمال کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها