دانشگاه های ایرانی به تراز جهانی می رسند؟

0
231
دانشگاه های ایرانی به تراز جهانی می رسند؟

طرح ارتقای دانشگاه های ایرانی برای رسیدن به تراز جهانی بین المللی با توجه به شرایط موجود و با محوریت ارتقای 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر به انجام خواهد رسید.

شرایط جدیدی که در داخل کشور با ان مواجه شویم سبب ایجاد ماموریت های مشترک در بخش ملی پژوهشگاه ها و دانشگاه ها شده و برای رسیدن به این مهم، دانشگاه ها باید به تراز جهانی برسند.

طرحی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی

این خبر را منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هم‌اندیشی پروژه اقتصاد مقاومتی که صبح امروز برگزار شد داد و اعلام کرد که این طرح در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و با شاخص های خاص صورت خواهد گرفت.

وزیر علوم تراز جهانی دانشگاه ها را با شاخص های تعریف شده مد نظر قرار خواهد داد و  نقشه راه نیز برای رسیدگی به چالش های پیش رو و راه حل ها نیز تعریف شده است.

غلامی افزود: «ما در بحث ارتقای جهانی حتما باید به جایگاه تراز علمی توجه کنیم و اینکه تاکنون در چه شرایطی بوده ‌ایم و در آینده چقدر دانش آموخته اخلاق مدار می توانیم تربیت کنیم.پروژه ارتقای دانشگاه ها به سطح جهانی مورد سوال افراد مختلف از درون و بیرون دانشگاه هاست و ما باید پاسخ مناسبی برای این سوالات داشته باشیم.

دانشگاه های ایرانی می بایست هدف مهمی برای داوطلبان خارجی تلقی شود و تلاش هایی نیز برای رسیدن به نتایج بهتر به انجام خواهد رسید.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها