دختران پای ثابت فضای مجازی

0
291
دختران پای ثابت فضای مجازی

آمار ها نشان می دهد که دختران بیشترین حضور را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، حضور در فضای مجازی امروز یکی از سرگرمی های اصلی زندگی بشر شده است. هر کس به نحوی از فضای مجازی بهره می برد. در این میان استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه های ویژه حضور در فضای مجازی است که طبق اعلام مرکز ملی مطالعات اعتیاد در ایران، دختران بیشتر از سایر اقشار در شبکه های اجتماعی حضور می یابند.

این در حالی است که محبوبترین شبکه اجتماعی دختران در ایران را می توان اینستاگرام نامید. حضور ویژه آن ها در صفحات مختلف اینستاگرام موجب شده تا چنین آماری از سوی مرکز ملی مطالعات اعتیاد منتشر شود.

خرید و فروش های اینترنتی، اخبار سلبریتی های ایرانی و خارجی و مشهور شدن در فضای مجازی از جمله دلایل اقبال کاربران به اینستاگرام است. نقطه ترجیحی اینستاگرام برای این افراد نسبت به باقی شبکه های اجتماعی استفاده از عکس برای اعلام نظر است.

شبکه های اجتماعی دیگری چون تلگرام علیرغم فیلترینگ در ایران از جمله شبکه های محبوب دختران تلقی شده اند. ایجاد ارتباط با همنوعان، خانواده و دوستان و برقراری تماس های تصویری و صوتی با هزینه های کمتر می تواند از جمله دیگر دلایل گرایش دختران به تلگرام یا واتس اپ در ایران باشد.

اما این مرکز آمار دیگری نیز منتشر کرده است. مرکز ملی مطالعات اعتیاد در ایران از اعتیاد پسران به بازی های رایانه ای خبر داده و از خانواده ها خواسته که حضور دختران خود در شبکه های اجتماعی و همچنین وابستگی پسرانشان به بازی یارانه ای را کنترل کنند.

این مرکز در هشدار راجع به پسران تاکید کرده که اعتیاد به بازی‌های رایانه ای موضوع جدید و یک دهه بوده که تبدیل به موضوعی بهداشتی شده و در طول چند ماه گذشته وارد طبقه بندی بیماری‌ها شده بنابراین یک بیماری رسمی شناخته شده است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
الاحقر
الاحقر
4 سال پیش

به نام خدا موضوع: درخواست نظارت و کنترل فضای مجازی سلام علیکم امام خامنه‌ای در ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۰طی حکمی اعلام فرمودند که گسترش فزاینده ی فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری… Read more »