درآمد سرسام‌آور بازی Pokemon Quest در ماه گذشته

0
783

کالاسودا_سال ۲۰۱۸ احتمالا سال طرفداران بازی Pokemon (پوکمون) خواهد بود ، به خاطر اینکه نه‌تنها از افزونه معاملات در بازی Pokemon GO (پوکمون گو) رونمایی شد بلکه قرار است در سال آتی از جنگ کاربران هم رونمایی شود.

علاوه بر این احتمال دارد که بازی‌ای تحت عنوان پوکمون RPG برای دستگاه نینتندو به بازار عرضه خواهد شد.بازی جدید پوکمون احتمال دارد برای دستگاه‌های تلفن همراه به بازار عرضه شود.

نکته ناامیدکننده این است که تصور می‌شود تمام بازی‌های مربوط به این بازی یک منبع طلا است. به نظر می‌رسد که بازی پوکمون کوئست درآمدی بالغ‌بر هشت میلیون دلار در ماه اخیر داشته است.این خبر دقیقا بعد از خبر درآمد سه میلیون دلاری این بازی بر روی سیستم عامل اندروید و ioS منتشر شد.

خبرهای رسیده حاکی از آن است ۳۴ درصد بازیکنان از ژاپن ، ۲۴ درصد از آمریکا و حدود ۱۲ درصد از این کاربران از کره جنوبی می‌باشند.البته در گزارشی اعلام‌شده است که بیشتر کاربران از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند.

تاکنون این بازی حدود ۱.۸ میلیارد دلار درآمد داشته است که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

توضیحاتی در مورد بازی پوکمون

ریشه پوکمون به ۲۰ سال پیش برمی‌گردد، جایی که به‌عنوان یک بازی نقش‌آفرینی برای کنسول دستی Game Boy به بازار عرضه شد. ایده پوکمون درواقع الهام گرفته‌شده از کودکی کارگردان این سری یعنی ساتوشی تاجیری است که علاقه فراوانی به جمع‌آوری حشرات داشت. این ایده پخته شد تا جایی که بازیکنان بتوانند در طول بازی به گرفتن موجودات مرموزی به نام پوکِمون‌ها بپردازند و با تمرین دادنشان، آن‌ها را به میدان نبرد بفرستند. این همان فرمتی است که پوکِمون با آن به دنیای بازی‌های ویدئویی، انیمه، مانگا، بازی‌های کارتی و اقلام دیگر سرگرمی وارد شد.

اگر بخواهیم این بازی را در یک جمله کوتاه توصیف کنیم یا آن را در یک سبک خاص قرار دهیم شاید عبارت ماجراجویی در دنیای واقعی مناسب باشد. این بدین‌ معنا است که Pokémon Go از GPS و واقعیت افزوده استفاده کرده تا این اجازه را به مخاطبان بازی بدهد تا به شکار و تمرین پوکِمون‌ها بپردازند. قابلیت واقعیت افزوده از دوربین پشتی گوشی هوشمند یا تبلت برای نمایش پوکمون‌ها در دنیای واقعی استفاده می‌کند تا بتوانید آن‌ها را روبه‌روی خود ببینید.

درست همانند دهه ۹۰ میلادی که بازی پوکمون حرف نخست را می‌زند، اینک بازی پوکمون گو (Pokemon Go) برای اندروید و آی او اس عرضه‌شده است. در حال حاضر مردم در سراسر دنیا برای تجربه این بازی درگوشی هوشمند خود هیجان‌زده هستند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها