اخبار

درآمد سه ماهه چهارم سال 2019 آلفابت تحلیلگران را ناامید کرد

در خبرهای قبلی ذکر کردیم که آلفابت شرکت مادر گوگل گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال 2019 را منتشر کرده است که پایین‌تر از حد انتظارات تحلیل گران است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress، بر اساس داده‌های گرداوری شده توسط بلومبرگ، درآمد کل آلفابت، به استثنای پرداخت به شرکا در سه ماهه چهارم، 37.6 میلیارد دلار بوده که کمتر از پیش بینی‌های 38.4 میلیارد دلار تحلیلگران بود.

درآمد ناشی از تبلیغات در سه ماهه 17٪ رشد داشته است؛ اما رشد آن در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل با 20 درصد ؛ کمتر است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تبلیغات YouTube در سال 2019 مبلغ 15.1 میلیارد دلار فروش داشته که نسبت به سال گذشته 36 درصد رشد داشته است؛ این رقم از پیش بینی تحلیل گران پایین‌تر است.

گوگل به طور مداوم اعلام کرده که یوتیوب منبع اصلی رشد درآمد این کمپانی است، اما جزئیات آن را تا دوشنبه اعلام نکرده است.

کسب و کار تبلیغاتی در جستجوی گوگل اگرچه هنوز هم بسیار سودآور است؛ اما به دلیل گسترش سایر راهها برای دستیابی به مخاطبان عظیم آنلاین، از جمله رسانه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیکی و ویدئو رشد زیادی نداشته است.

درآمد ناشی از موتور جستجوی این شرکت 17 درصد سود را در سه ماهه تعطیلات کلیدی به ثبت رسانده است، اما این رشد از رشد 25 درصدی تبلیغاتی فیسبوک کمتر است. آمازون نیز در بخش تبلیغات خود 41٪ رشد فروش را تجربه کرده است.

در بستر ویدئوی آنلاین، یوتیوب یک مهم‌ترین دارایی‌های گوگل است؛ اما این پلتفرم در سال 2019 از جنبه‌های گوناگونی مانند پخش ویدئوهای نامناسب مورد انتقاد قرار گرفته و وادار شده برای کودکان ویدئوهای تبلیغاتی هدفمند و طبق اصول ارائه دهد.

علاوه بر درآمد ناشی از یوتیوب، آلفابت در مورد درآمدها مربوط به سرویس‌های ابری نیز گزارشی ارائه کرده است که طبق داده‌ها این درآمد بالغ بر 2.6 میلیارد دلار بوده و که نسبت به سال گذشته 53٪ افزایش یافته است. گوگل در حال سرمایه گذاری در این تجارت است تا بتواند با آمازون و مایکروسافت رقابت کند.

علاوه بر ارائه داده‌ها و گزارش‌های مالی در خصوص درآمدها ناشی از یوتیوب و سرویس‌های ابری؛ کمپانی گوگل گزارشی در مورد میزان درآمد ناشی از کلیک کردن کاربران بر روی تبلیغات گوگل ارائه نکرده است. این آمار در گذشته بسیار اهمیت داشت اما چند سالی است به آن کمتر پرداخته می‌شود.

 

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

1 روز پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

3 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

4 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

6 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

1 هفته پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش