درآمد46.1 میلیارد دلاری آلفابت در سه ماهه آخر 2019

0
282

بعد از انتشار گزارش‌های مالی شرکت‌های بزرگ آی تی، امروز کمپانی آلفابت شرکت مادر گوگل، نتایج مالی سه ماهه چهارم و تمام سال 2019 خود را گزارش کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از techcrunch، درآمد این شرکت در سه ماهه چهارم سال از 39.3 میلیارد دلار در سال 2018 به 46.1 میلیارد دلار در سال 2019 رسیده است. درآمد خالص این شرکت نیز در همین بازه زمانی از 8.9 میلیارد دلار به 10.7 میلیارد دلار رسید. درآمد کل کمپانی 161 میلیارد دلار در سال 2019 تخمین زده شده است.

گزارش سه ماهه آخر و کامل سال 2019 این شرکت به دلایل مختلفی قابل توجه است و تا حدودی از انتظارات پایین‌تر آمده است. بخشی از این درآمد ناشی از تبلیغات یوتیوب بوده که 15.1 میلیارد دلار برآورد شده است که نسبت به درآمد 11.2 میلیارد دلاری در سال 2018، رشد دارد.

درآمد ناشی از تبلیغات یوتیوب رقم بالایی است اما ما قصد دارید به بخش “Google Cloud” و در آمد ناشی از آن بپردازیم.

گوگل اعلام کرد در سه ماهه آخر سال 2019، مبلغ 2.6 میلیارد دلار برای کل درآمد ابری، که شامل G Suite، نسخه‌های شرکتی Gmail، Docs، Drive و Hangouts و درآمد زیرساختهای ابری گوگل بوده به دست آورده است. در سه ماهه آخر سال قبل، درآمد حاصل از سرویس‌های ابری شرکت تنها 1.71 میلیارد دلار بود.

در فوریه سال 2018، مدیر آن زمان سرویس‌های Google Cloud، دایان گرین از گزارش درآمد سه ماهه 1 میلیارد دلاری این بخش بسیار خوشحال بود. در ژوئیه گذشته، درآمد Google Cloud از مرز 2 میلیارد دلار عبور کرد. اینک این درامد به 8.93 میلیارد دلار در کل سال 2019 رسیده است.

توماس کوریان، مدیر اجرایی سابق اوراکل پس از کناره گیری گرین در سال گذشته، مسئولیت این کار را به عهده گرفت و تعدادی از محققان اوراکل و SAP را برای کمک به سرویس Google Cloud به این شرکت آورد. تاکنون نتایج در مدت زمان کوتاه، بسیار دلگرم کننده بوده است.

در حالی که گوگل در سرویس‌های ابری پیشرفت می‌کند، رقیبان اصلی آن نیز عملکرد خوبی داشته‌اند.

به عنوان مثال درآمد 2.6 میلیارد دلاری سرویس‌های ابری سه ماهه چهارم آلفابت، از آمازون کمتر است. درآمد سرویس‌های ابری آمازون در سه ماهه آخر 2019 به میزان 10 میلیارد دلار و مایکروسافت به میزان 12.5 میلیارد دلار گزارش شده است.

همه‌ی این اعداد نشان می‌دهد که اگر چه گوگل و آلفابت راه درازی برای پیشرفت در زمینه‌ی سرویس‌های ابری در پیش رو دارند؛ اما سرعت پیشرفت این کمپانی بسیار خوب و نتایج دلگرم کننده به نظر می‌رسد.

 

 

 

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها