دردسر تاکسی های اینترنتی برای پایتخت

0
222
دردسر تاکسی های اینترنتی برای پایتخت

تاکسی های اینترنتی در کنار مزایایی که برای مسافران دارند گویی خون شهرداری تهران را در شیشه کرده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اسنپ، تپ سی، ماکسیم و کارپینو استارت آپ های موفق ایرانی هستند که توانسته اند میلیون ها نفر کاربر داشته باشند. این تاکسی های اینترنتی در کنار مزایایی که برای مسافران ایجاد کرده اند هر از چندگاهی نیز خبرسازی می شوند.

پس از آتش به اختیار شدن راننده اسنپ یا اعتراض وسیع مسافران به استفاده نکردن کولر توسط رانندگان تپ سی، حالا اعلام شده که یکی از این تاکسی های اینترنتی 60 میلیارد تومان تخلف عوارض دارد. این در حالی است که این استارت آپ ها صدها میلیون تومان درآمد از طریق خدمات شهری دارند و بر سر پرداخت عوارض شهری با شهرداری تهران به مشکل برخورده اند.

شهرداری تهران انتقاد شدیدی نسبت به تاکسی های اینترنتی پایتخت دارد و معتقد است که این استارت آپ ها باید 2 درصد درآمدهایشان را به پرداخت عوارض شهری اختصاص دهند. در طرف مقابل تاکسی های اینترنتی معتقدند که این درخواست شهرداری جیب بری محسوب می شود و شهرداری برای جبران کسری بودجه اش برای این استارت آپ ها کیسه دوخته است.

نقطه اختلافی دیگر شهرداری تهران و تاکسی های اینترنتی استفاده از پراید توسط این شرکت هاست. در حالیکه تاکسیرانی در تهران استفاده از پراید به عنوان تاکسی را پایان داده اما تاکسی های اینترنتی هنوز از این خودرو برای جابجایی مسافر بهره می برند.

از طرف دیگر، عدم داشتن معاینه فنی نقطه اختلافی دیگر شهرداری تهران و تاکسی های اینترنتی تلقی می شود که شهرداری معتقد است این خودروها باید همانند تاکسی‌ها معاینه فنی داشته باشند چرا که تاکسی‌هایی که کمتر از ۱۰ سال سن دارند. می‌بایست سالی دو بار معاینه فنی دریافت کند و تاکسی‌های که بیش از ۱۰ سال دارند می‌بایست سالی چهار مرتبه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و این در حالی است که مسافربرهای اینترنتی از انجام هر گونه معاینه فنی خود را معاف می‌دارند.

اما تاکسی های اینترنتی در مقابل این خواسته شهرداری تهران مانند دیگر خواسته هایش مقاومت می کنند.

گفتنی است، نکته قابل توجهی که تاکسی های اینترنتی را از تاکسی های شهرداری تهران متفاوت می کند، نرخ ارزانتر آن هاست. دسترسی سریعتر و راحت تر به این تاکسی ها نیز موجب شده تا اسنپ، تپ سی، کارپینو و ماکسیم بیش از تاکسی زردهای پایتخت مورد توجه قرار گیرند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها