سازمان ها

درگاه های بدون ای نماد تحت پوشش سامان کیش

پلیس فتا بارها در خصوص استفاده از درگاه های بدون ای نماد تذکر داده اما از چند وقت اخیر این درگاه ها تحت پوشش سامان کیش به ارائه خدمات می پردازند و همین پوشش سامان کیش موجب شده که کاربران دچار اشتباه شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، درگاه های پرداخت در فضای مجازی بدون داشتن نماد الکترونیکی یا ای نماد نباید فعالیت داشته باشند و پلیس فتا بارها نسبت به استفاده از این درگاه ها به کاربران هشدار داده و از آن ها خواسته تا چنین درگاه هایی را به پلیس فتا معرفی کنند.

ای نماد چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود. نداشتن این نماد به معنی بی اعتبار بودن درگاه های پرداخت است.

اصلی ترین مشکلی که درگاه های نامعتبر برای کاربران ایجاد می کند، فیشینگ یا همان سرقت اطلاعات کارت های بانکی آن هاست. از این رو و با توجه به هشدارهایی که پلیس فتا داده دیگر کاربران کمتری هستند که به این درگاه ها اعتماد کنند. اما حالا مشکل جدیدی از سوی درگاه های بی اعتبار برای کاربران ایجاد شده است.

درگاه های بدون ای نماد اما تحت پوشش سامان کیش

تعدادی درگاه بدون ای نماد اخیرا تحت حمایت درگاه های ای نماد داری مانند سامان کیش قرار گرفته اند. این امر موجب می شود تا کاربران با توجه به نماد سامان کیش به درگاه بی نماد اعتماد کنند. https://pay.ir شرکتی وابسته به درگاه پرداخت سامان (https://sep.ir) است که درگاه های بدون ای نماد ارائه می دهد. در پایین سایت pay.ir عبارت “ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان”نوشته شده است. همین نوشته باعث می شود که کاربران به https://pay.ir اعتماد کنند وگرنه کاربران قضای مجازی با https://pay.ir آشنا نیستند و نداشتن ای نماد هم باعث می شود کسی به آن اعتماد نکند اما عبارت “ساخته شده در واحد تحقیق و توسعه شرکت پرداخت الکترونیک سامان” موجب فریب کاربران می شود.

چه شرکت هایی از درگاه  بی اعتبار https://pay.ir استفاده می کنند؟

در کنار همکاری سامان کیش یا https://sep.ir با https://pay.ir شرکت هایی هم هستند که برای دریافت هزینه خدمات خود از درگاه https://pay.ir استفاده می کنند. در این میان می توان به وبسایت https://faraket.com اشاره کرد که خدمات خود را از طریق https://pay.ir به کاربران می فروشد. تنها دلیلی که این اقدام https://faraket.com می تواند داشته باشد همکاری مالی دو وبسایت با یکدیگر است موجب می شود شرکت فراکت حقوق کاربران را قربانی مراودات مالی خود با https://pay.ir می کند. اگرچه شرکت فراکت هم در قبال مبلغ دریافتی به کاربران خود خدمات ارائه نداده است. به نظر می رسد این درگاه های بی اعتبار با همکاری شرکت هایی چون فراکت کلاهبرداری اینترنتی به راه انداخته اند که لازم است پلیس فتا از چند و چون آن باخبر شود.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

9 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش