درگیری های شدید اوبر و گوگل با ۲۴۵ میلیون دلار فیصله یافت

0
318
درگیری های شدید اوبر و گوگل با ۲۴۵ میلیون دلار فیصله یافت|کالاسودا

درگیری های شدید اوبر و گوگل با ۲۴۵ میلیون دلار فیصله یافت|کالاسوداکالاسودا_شرکت اوبر موفق شد  پس از ماه ها مجادله سرانجام با پرداخت رقم ۲۴۵ میلیون دلار ، گوگل را راضی کند تا از کشمکش های دادگاهی دست بردارد .

به نظر می رسد مدیر عامل جدید و ایرانی تبار اوبر یعنی  آقای خسروشاهی از دادگاه و پرونده های دادگاهی دل خوشی ندارد . این را می توان از تصمیم کوبنده وی برای مجادله با غول فناوری  شناخته شده گوگل به خوبی درک کرد .

اما ماجرا از کجا آغاز شد ؟ وایمو یک سال قبل شکایتی را  از اوبر ثبت کرد. این شرکت ادعا می کرد اوبر برخی اسناد تجاری و فناوری هایش را سرقت کرده است. این در حالی است که نخستین جلسه دادگاه این دو شرکت دوشنبه هفته قبل برگزار شد. اما روز جمعه وکلای اوبر و وایمو آماده فیصله دادن به این دعوی شدند. اکنون شرکت گوگل تصمیم گرفته با  پرداخت ۲۴۵ میلیون دلار غرامت به گوگل به دعوای قانونی میان دو شرکت پایان دهد.

جالب است که پس از پایان این دادگاه و کشمکش ها نیز شرکت  اوبر، به گوگلی ها تضمین داد تا  دیگر از فناوری های خودروی خودران گوگل استفاده نکند.پس از جلسه روز پنجشنبه دادگاه، وکلای هر دو شرکت با یکدیگر ملاقات و توافق کردند. در نتیجه این توافق مبلغ تسویه نصف شد و اوبر تضمین کافی به وایمو داد تا از فناوری های آن در خودروهای خودران اش استفاده نکند.

نحوه پرداخت این مبلغ نیز در نوع خود جالب است ، چرا که قرار است این مبلغ به شکل سهام اوبر پرداخت  شود. گرچه این تنها بخش کوچکی از غرامت ۲  میلیاردی است که کارشناسان وایمو تخمین می زدند.

اکنون باید دید آیا با پرداخت منظم و به موقع این غرامت ها می توان انتظار داشت که روابط ۲ شرکت از این پس رو به رشد و بهبودی بگذارد  یا خیر .