دریافت مالیات الکترونیک تا 1400

0
382
دریافت مالیات الکترونیک تا 1400

دولت دوازدهم اعلام کرده که تا پایان کار خود زیر ساخت های سامانه جامع مالیاتی و دریافت مالیات الکترونیک را تکمیل می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سامانه جامع مالیاتی که تمام اطلاعات مربوط به مالیات را در کشور در خود خواهد داشت توانسته 90 درصد تکمیل شود و 10 درصد باقی مانده آن قرار است تا پایان کار دولت دوازدهم به اتمام برسد.

این سامانه که پذیرای اطلاعات مربوط به نهادها و موسسات و افراد مشمول پرداخت مالیات است به دولت کمک می کند تا فرار های مالیاتی را شناسایی کرده و با آن ها برخورد کند.

این در حالی است که دولت دوازدهم تاکید ویژه ای بر افزایش درآمدهای مالیاتی در دوره تحریم های نفتی دارد تا بتواند از این بخش برای جایگزینی درآمدهای نفتی که با محدودیت مواجه شده بهره ببرد. از این رو تمام راهکارها در دولت برای به ثمر رسیدن سامانه جامع مالیاتی به کار گرفته شده است.

چندی پیش «علی ربیعی» سخنگوی دولت اعلام کرده بود که 90 درصد این سامانه راه اندازی شده و 10 درصد باقی مانده به نهادهایی است که از نظر قانونی و آئین نامه ای به پرداخت مالیات معتقد نبوده اند. البته در آینده ای نزدیک این نهادها نیز به جمع پرداخت کنندگان مالیات می پیوندند.

حالا هم وزیر «فرهاد دژپسند» اقتصاد و دارایی در خصوص وضعیت راه اندازی سامانه جامع مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم راستی‌آزمایی اطلاعات مالیاتی در راستای بهبود فضای کسب و کار اعلام کرده که «زیرساخت‌های لازم برای دریافت مالیات الکترونیک تا پایان دولت دوازدهم ایجاد می شود.»

دریافت مالیات الکترونیک در راستای اتمام سامانه جامع مالیاتی انجام می شود تا نشان دهد این سامانه توانسته به صورت کامل اجرایی شود.

یادآور می شود، «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و دارایی نیز چندی پیش نسبت به روند تکمیل سامانه جامع مالیاتی کشور ابراز خرسندی کرده بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها