در اعماق دریا، تصاویر واقعیت مجازی ثبت کنید

0
1134

کالاسودا – دوربین واقعیت مجازی Hydrus قادر به فیلمبرداری و گرفتن ویدئوهای ۸K در اعمق دریاست.

این دوربین می تواند فیلم های ۳۶۰ درجه حتی در شرایط تاریک ضبط کند. جای تعجب نیست اگر به زودی بتوانید ویدئوهای واقعیت مجازی از برخی از گوشه های تاریک اقیانوس ببینید.

فناوری تصویربرداری دریایی جدیدی به نام دوربین واقعیت مجازی هیدروس راه اندازی شده است که ویدئوهایی با کیفیت ۸K را به صورت ۳۶۰ درجه ( یعنی رزولوشنی بالاتر از بسیاری از هدستهای فعلی)  در عمقی تا حدود ۹۸۴ فوت حتی در شرایط نوری کم و تاریک در اختیار شما قرار می دهد.

سنسورهای این دوربین ها از سنسورهای فوق حساس سونی برای ضبط ویدئو تا استاندارد ISO 409600 پشتیبانی می کنند که شاید اندکی نویزی باشد، اما یکی از بهترین دوربین ها برای خلق صحنه های جذاب واقعیت مجازی در زیر دریا، غارها و دیگر مکانهای تاریک است. این سیستم که توسط شرکت MI Tech توسعه یافته با بهره گیری از ۸ دوربین افقی و ۲ دوربین عمودی تصاویر را با رزولوشن ۸K، ۴K و سه بعدی ثبت می کند.

این سیستم همچنین برای سازندگان فیلم های زیرآب و دریایی که مایل به گرفتن صحنه های کامل از زیر دریا هستند بسیار مناسب است. به طور معمول باطری این دوربین قابلیت ذخیره سازی ۲ ساعت ویدئو را دارد، اما ماژول کنترل زیردریایی می تواند زمان ضبط را تا ۸ ساعت افزایش دهید.

 شما می توانید آن را به همراه وسایل نقلیه روباتیک همراه سازید تا برای نقاطی که دسترسی انسان دشوار است، با دیگر ابزار شروع به فیلمبرداری کند. طراحی Hydrus VR به گونه ای است که لنزها در طرفین آن قرار گرفته اند و حالتی  شبیه به یک قوطی کنسرو بزرگ را ایجاد کرده اند که تا عمیق ۳۰۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است، بنابراین می توان آن را به بازوی کنترل رباتیک یا ربات های شناور زیر آبی متصل کرد تا امر تصویربرداری را در فضاهای حساس زیر دریا به درستی به انجام برساند.

هنوز قیمت دقیق این تصویربردار دریایی مشخص نیست، اما بهرحال فرض بر این است که این ابزاری پیشرفته است که مصارفی چون فیلمبرداری و فیلمسازی دارد، بنابراین احتمالا قیمت آن به دلیل ضبط ویدئوهای پیشرفته ۳۶۰ درجه و واقعیت مجازی باید بالا باشد. احتمالا این دوربین بیشتر برای مصارفی چون مستندسازی، برنامه های دریایی و … مورد استفاده سازندگانی قرار خواهد گرفت که می خواهند تجربه عمیقی از ارتباط مخاطب با موجودات دریایی و لمس مجازی مرجان های دریایی ارائه دهند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها