دستبند هوشمند حافظ جان بیماران مبتلا به صرع شبانه

0
1519
دستبند هوشمند حافظ جان بیماران مبتلا به صرع شبانه

دستبند هوشمند حافظ جان بیماران مبتلا به صرع شبانهکالاسودا – بیمارانی با صرع شبانه می توانند بدون هیچ نگرانی و زحمتی با سنسورهای دستبند هوشمند صرع نجات پیدا کنند.

حمله های صرع شبانه، میتوانند خطرناک باشند. مبتلایان به این صرع در شرایط روحی مختلفی هستند و امکان حمله این بیماری در ساعاتی از شبانه روز زیاد بوده و خطر مرگ به میزان یک پنج دارد. خوشبختانه محققان Tue راهی مناسب برای شناسایی و پاسخ به این تشنج ها را برای نجات بیمار شناسایی کرده اند.

آنها دستبند هوشمند صرع به نام nightwatch به معنای نگهبان شب طراحی کرده اند که می تواند نشانه های تشنج شدید را تشخیص داده و با همراهان بیمار و یا پرستاران تماس برقرار کند. این دستبند دارای یک سنسور ضربان قلب و یک سنسور حرکتی است که هر دو قادر به تشخیص افزایش ضربان غیرعادی قلب بوده و ویژگی های ریتمیک تشنج را تشخیص می دهند.

میزان دقت دستبند هوشمند صرع

تا کنون هیچ گونه ناراحتی از جانب بیمارانی که داوطلبانه که از این دستبند استفاده کرده اند، گزارش نشده است. محققان در تلاشند تا با بهینه سازی حسگر‌های حرکتی دقت دستگاه را افزایش دهند و با استفاده از آن مرگ و میر ناشی از صرع را کاهش دهند. این دستبند می تواند تا میزان 85 درصد این حملات را به درستی تشخیص دهد و در مواردی با نشانه های شدید تا 96 درصد درست عمل می کند. با اینکه این تشخیص صد در صدی نیست، اما باز هم بهتر از حسگرهای تاشوی متعارف است که تنها می توانند 21 درصد از حملات جدی را شناسایی کنند. همچنین پوشیدن آن روی دست راحت بوده و در وضعیت خواب او مشکلی ایجاد نمی کند.

دستبند هوشمند حافظ جان بیماران مبتلا به صرع شبانه

این مدل دو هشدار جداگانه برای هر نشانه بیماری به کاربر ارسال می کند که همراهان باید در این مورد بررسی لازم را انجام دهند و در حین کار اطلاعات لازم را کسب کنند. دانشمندانی که روی این قضیه کار کرده اند، یک شرکت به نام LiveAssured تاسیس کرده اند که محصول نهایی را در آنجا به فروش برسانند.

همچنین طرح هایی برای هماهنگی این دستبند با سیستم های صوتی و تصویری نیز وجود دارد. در نهایت اینکه این تیم، می خواهد هشدارهای سفارشی شده را بر مبنای هر بیمار به صورت فردی نیز تنظیم کند تا حتی کسانی که علائم متعارف صرع را ندارند نیز به موقع به آنها کمک رسانی شود.

تا امروز هیچ درمان قطعی برای این بیماری عصبی مزمن وجود ندارد و یک سوم بیماران مبتلا به صرع، در مقابل انواع درمان مقاوم هستند و روش‌ های کنونی برای آنان موثر نیست.

 با ما در صفحه اینستاگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها