بیش از 1000 نرم افزار اندرویدی به اطلاعات شخصی کاربران بدون اجازه آن ها دسترسی دارند

0
246
بیش از 1000 نرم افزار اندرویدی به اطلاعات شخصی کاربران بدون اجازه آن ها دسترسی دارند

حدود 1325 نرم افزار اندرویدی بدون اجازه به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می کنند. به طور کلی احساس می شود زمانی که قصد دارید نرم افزاری به اطلاعات و داده های شخصی شما دسترسی پیدا نکند سوال آن ها در این زمینه را رد می کنید؛ با این وجود این نرم افزار های در صورت رد درخواست و مجوز دسترسی نیز به آن ها دسترسی پیدا می کنند. برای آموزش تغییر DNS در اندروید و آیفون به صورت کامل این مقاله را بخوانید.

این موضوع توسط مؤسسه بین المللی علوم رایانه ای (ICSI) مطرح شده است و اعلام کرد که این نرم افزارها راهی برای دسترسی پیدا کرده اند و اطلاعات کاربران را ذخیره کرده اند. این موضوع در همایش PrivacyCon که به میزبانی کمیسیون تجاری فدرال (FTC) برگذار شد، عنوان شده است.

دسترسی به اطلاعات شخصی بدون اجازه کاربران

دسترسی به اطلاعات شخصی بدون اجازه کاربران

این مطالعه روی 88 هزار نرم افزار اندرویدی بررسی شده است و این موضوع را بررسی می کند که چطور داده های شخصی را پس از رد مجوز دسترسی مدیریت می کنند. در این میان 1325 نرم افزار وجود داشت که دارای کدی بودند که اطلاعات مکانی از متادیتاهایی که در تصاویر ذخیره شده وجود داشتند را به دست آورده و همچنین از وای فای برای اطلاعات استفاده می کردند.

Serge Egelman مدیر تحقیق در مورد امنیت و حفظ حریم خصوصی در ICSI اطلاعاتی را در این کنفرانس در اختیار قرار داد و بیان کرد که این موضوع در ماه سپتامبر به گوگل اطلاع داده شده است و این شرکت قصد دارد در به روز رسانی اندروید 9 برای این مشکل را برطرف کند. انتظار داریم پس از سه ماه گوگل اطلاعات در مورد موقعیت مکانی موجود در تصاویر را مخفی کند. همچنین نرم افزار هایی که از وای فای استفاده می کنند نیز باید اجازه دسترسی به اطلاعات مکانی را دریافت کنند.

در کنار این موضوع برخی اطلاعات شخصی کاربران نیز از طریق نرم افزار های دیگری که دسترسی به اطلاعات کاربر داشتند را به دست می آوردتد. از این رو به اطلاعاتی محافظت نشده روی کارت حافظه جانبی کاربران دسترسی پیدا می کردند، این نرم افزار ها بیش از 17 میلیون بار دریافت شده اند و به نظر می رسد نام این نرم افزار ها به زودی منتشر شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها