زنگ خطر جدید محققان: هک و کنترل دستگاه های هوشمند با لیزر

0
238
زنگ خطر جدید محققان: هک و کنترل دستگاه های هوشمند با لیزر

محققان قادر به کنترل دستگاه های هوشمند نظیر آمازون اکو و گوگل هوم با لیزر شدند. محققان نشان داده اند که چگونه می توانند دستگاه های هوشمند مانند آمازون اکو، اسپیکرهای گوگل هوم و … را به سادگی با کمک لیزر هک کرده و دستوراتی را به آن دهند که کاربر پیش از این به آنها نداده است.

هک با لیزر

به گزارش کالاسودا و به نقل از indianexpress محققان دانشگاه میشیگان و دانشگاه برق ارتباطات ژاپن فاش کردند که آنها چگونه می توانند اسپیکرهای هوشمند و سایر گجت ها را تنها با کمک لیزر هک کرده و با کمک فرمان صوتی کنترل کنند. مقاله آیا هکرها می توانند با دستیار صوتی مرتکب اعمال خرابکارانه شوند به شما پیشنهاد می شود.

به گزارش سی ان ان ، تکنیک های مورد استفاده محققان روش های جدید بهره برداری از آسیب پذیری های امنیتی در این سیستم ها را نشان می دهد. مقاله ای که نشان می دهد چگونه محققان موفق به هک کردن این دستگاه ها با فرمان های ساده شدند.

هک با لیزر

لیست دستگاه های هوشمند آسیب دیده

برای انجام دستور معمولاً افراد باید با دستیار صوتی این دستگاه های هوشمند صحبت کنند و به آنها فرمان دهند. اما این محققان بیان كردند كه می توانند با تاباندن لیزر در اسپیکرهای هوشمند و سایر گجت های هوشمند به آنها دستور دهند. همچنین دستیارهای صوتی Alexa  آمازون،  Siri اپل و دستیار گوگل اسیستنت نیز در برابر این روش آسیب پذیر بودند.

لیست دستگاه هایی که محققان با تکنیک لیزر خود توانستند آنها را هک کنند شامل دستگاه های Google Home ، Google Nest Cam IQ ، Amazon Echo ، Echo Dot و Echo Show ، Portal Mini Facebook ، iPhone XR و iPad 6th gen است. در حالی که گوگل اعلام کرده است که این تحقیق را بررسی می کند ، آمازون و اپل در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده اند. نظر شما در این مورد چیست؟

لیست دستگاه های هوشمند آسیب دیده

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها