آیا هکرها می توانند با دستیار صوتی مرتکب اعمال خرابکارانه شوند؟

0
399
آیا هکرها می توانند با دستیار صوتی مرتکب اعمال خرابکارانه شوند؟

به نظر می رسد که تکنولوژی دستیار صوتی می تواند زندگی را ساده تر کند، اما کارشناسان امنیتی بیان کرده اند که همین ابزارها می توانند با هک شدن توسط هکرها به دست افراد مهاجم نیز بیفتند، افرادی که می توانند با این محصول خرابکاری کنند.

فرمان های عجیب و غریب

از آغاز سال، کاربران دوربین های امنیتی Nest گزارش داده اند که افراد غریبه توانسته اند با هک کردن اسپیکرهای هوشمندشان به دستیارهای صوتی فرمان بفرستند. گاهی نیز خبرهای دروغین مانند حمله موشکی کره شمالی را پخش کرده و یا مستقیما نام کودک خانواده را صدا زده و از او دستوراتی می خواستند. همچنین با دستکاری و فرمان دادن به دستیار صوتی دمای ترموستات را تا 90 درجه بالا می بردند و تا الفاظ رکیک از اسپیکرها پخش می کردند. این حوادث هشدار دهنده هستند، و احتمال هک شدن دستیارهای صوتی چیزی بود که شاید بسیاری از سازندگان نیز به آن فکر نکرده بودند.

در واقع ممکن است مجرمان با استفاده از فرمان ‌های فروصوت، بلندگوی خانگی گوگل را هک کرده و دوربین‌ های امنیتی منزل را از کار انداخته، چراغ‌ ها را خاموش کرده و در‌ها را باز کنند. ولی باید بدانید تاکنون هیچ مجرمی قادر به این کار نبوده و تنها تجهیزات آزمایشگاهی می توانند چنین امواجی تولید کنند. سازندگان این اسپیکرهای هوشمند ادعا کرده اند، از این موضوع با اطلاع بوده اند و به زودی اقداماتی انجام خواهند داد.تکنولوژی دستیار صوتی می تواند زندگی را ساده تر کند

عدم امنیت قوی

شرکت Nest که مالک آن نیز گوگل است و اخیرا پشتیبانی از دستیار صوتی خود را به دستگاه های کنترلی Nest اضافه کرده است، اما کلمه عبور ضعیف و عدم تائید هویت دو مرحله ای برای آسیب و حملات مورد انتقاد قرار گرفته است. اما حتی دستیارهای صوتی با امنیت قوی نیز ممکن است در معرض هک قرار گیرد. در طول چند سال گذشته، محققان دانشگاه های آمریکا، چین و آلمان با موفقیت از فایل های صوتی پنهان برای دخالت در عملکرد دستیارهای صوتی هوش مصنوعی محور مانند الکسا و سیری استفاده کردند. این یافته ها نشان می دهد که هکرها و کلاهبرداران می توانند با استفاده از دستیارهای صوتی به خانه ها نفوذ کنند و اپلیکیشن های روی گوشی را باز کنند، خرید کرده و حتی سیستم های هشدار ساختمان را خاموش کرده و درب های ورود را باز کنند.

راهکار چیست؟

در چنین شرایطی آمازون، گوگل واپل به فکر بهبود دستیارهای صوتی خود در این زمینه افتاده اند و پژوهشگرانی نیز پیشنهاد داده اند که بهتر است میکروفون های دستگاه به منظور محدودکردن ورودی از محدوده فراصوت، فرمان هایی از منابع ناشناس و غیرقابل خواندان را  اجرا نکنند و سیگنال های خاصی که از آنها می رسد را مسدود کنند. این کار با قدرت یادگیری ماشینی در اسپیکرهای هوشمند در آینده ای نزدیک به جریان خواهد افتاد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها