دقت ۲ برابری در شناسایی حملات سایبری

0
121

دقت ایران در شناسایی حملات سایبری به سیستم ارتباطات داخلی ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، حملات سایبری به سیستم ارتباطات داخلی ایران تعداد زیادی دارد و حالا کشور در شناسایی این حملات رشد ۲ برابری یافته است.

حملات سایبری به ایران

ایران از سال های گذشته هدف حمله سایبری از سوی کشورهای مختلف قرار می گرفته و اخیرا هم یک حمله سایبری به سامانه دفاعی کشور رخ داده است. معروفترین حمله سایبری به ایران از طریق ویروس استاکس نت بوده که در سال ۹۴ به فناوری هسته ای کشور صورت گرفت. اما از آن پس تعداد حملات سایبری به ایران چندین ۱۰ میلیون عدد بوده است.

در مورد حملات سایبری به ایران اخیرا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت: باید بگویم که مدت‌هاست ما با تروریسم سایبری -مثل استاکس‌نت- و یکجانبه‌گرایی-مثل تحریم‌ها- مواجهیم. نه یک حمله، بلکه در سال گذشته ۳۳ میلیون حمله را با سپر دژفاخنثی کردیم. حمله موفقی از آنها صورت نگرفته، هرچند تلاش‌های زیادی می‌کنند.

شناسایی حملات سایبری

ایران همواره کوشیده حملات سایبری را شناسایی و خنثی کند و در این مسیر از ابزارهای مختلف بهره می گیرد. جدیدترین ابزار برای شناسایی حملات سایبری برای ایران، دژفا است.

در این باره، معاون وزیر ارتباطات گفته که با راه اندازی دژفا به‌عنوان سد محکم در برابر تهدیدات خارجی، پایش و شناسایی حملات سایبری به کشور ٢٠٠ درصد رشد کرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در تجهیزات و سامانه‌های امنیت و حفظ پایداری کسب و کارهای فضای مجازی کشور کاملاً خودکفا شدیم، دژفا به‌عنوان سد محکم در برابر تهدیدات خارجی و مراکز SOC در هسته شبکه راه‌اندازی شدند و همین امر موجب رشد ۲۰۰ درصد شناسایی و رصد حملات سایبری بدخواهان کشور و افزایش توانمندی دفاعی سایبری کشور شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها