دلیل اهمیت پایداری در صنعت انبارداری

0
186

در واقع توسعه دهندگان بخش انبارداری انتخابی جز پایبندی به پایداری محیط زیستی ندارند؛ زیرا سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و تنظیم کننده‌ها بر این اصل تاکید می‌کنند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از commercialobserver، معنای لغوی Sustainability، پایداری است و در بخش محیط زیست به معنای اقدامات و هدف گذاری‌هایی در راستای پایداری محیط زیست و حفظ آن برای آیندگان است؛ که این بخش در صنعت لجستیک اهمیت بالایی دارد.

اهمیت پایداری محیط زیستی در صنعت انبارداری

در سال‌های اخیر، مجموعه‌ای از مقررات وضع شده‌اند که مالکان انبارهای بزرگ را مجبور می‌کنند که بر روی آلاینده‌های خود نظارت داشته باشند.

هدف این قوانین، یک صنعت پایدار و ایمن، کاهش اکسید نیتروژن خطرناک و ذرات معلقی است که عمدتاً از اگزوز کامیون‌ها بیرون می‌آید.

فشارهای نظارتی و اجتماعی رو به رشد برای مهار گازهای گلخانه‌ای، که نمونه آن اقدامات CARB است، تنها بخشی از توجه به آلودگی‌های ایجاد شده در صنعت زنجیره تأمین است.

انبارها در مناطق شهری متراکم در حال گسترش هستند و در صورت کنترل نشدن می‌تواند بر روی محیط زیست تاثیرات مخربی داشته باشد.

در این راستا دولت باید از اقدامات مهمی مانند استفاده از خودروهای برقی، حمایت از برندها در جهت برآورده کردن اهداف زیست‌محیطی و اجتماعی پشتیبانی کند.

برندهای پیشرو مانند Rivian، Tesla و Daimler AG در حال توسعه کامیون‌های برقی هستند و قانون Clean Truck ممکن است باعث فروش 100 درصدی کامیون‌های تمیز تا سال 2050 شود.

ایجاد انبارهای سبز هزینه اولیه زیادی دارد، اما در بلند مدت باعث صرفه جویی زیادی می‌شود.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها