دلیل فیلتر و رفع فیلتر تلگرام در روسیه از زبان پاول دوروف

0
837

در آوریل 2018، روسکا‌م ‌نادزور (Roskomnadzor)، ناظر شبکه‌های ارتباطی روسیه، تلگرام را فیلتر کرد؛ اما بعد از دو سال اعلام کرد که این ممنوعیت را بر می‌دارد.

به گزارش کالاسودا ، پاول دوروف موسس و مدیر تلگرام در کانال شخصی خود داستان فیلتر و رفع فیلتر را بدنی گونه شرح داد: “فیلتر تلگرام در کشورهایی مانند روسیه قابل پیش بینی است و به همین دلیل تلگرام از طریق پروکسی‌های مخصوص و سایر ابزارهای ضد سانسور به روز شده و یک نهضت مقاومت دیجیتال ایجاد کرده بود.”

وی افزود:”هفته اول ممنوعیت تلگرام در روسیه چالش برانگیز بود و بسیاری از کاربران در روسیه دچار مشکل شدند. در این راستا Roskomnadzor میلیون‌های آدرس آی پی روسی را در لیست سیاه قرار داد تا اتصال به تلگرام غیر ممکن شود. با این حال، به لطف مقاومت دیجیتال، بعد از ماه می 2018 این ابزار پیام رسان تا حد زیادی در روسیه قابل دسترس شد.”

دوروف ادامه داد: ” تعداد کاربران تلگرام در روسیه بعد از این ممنوعیت کاهش نیافته و از سال 2018 دو برابر شده است. در ماه می 2020 از میان 400 میلیون کاربر فعال در تلگرام، دست کم 30 میلیون نفر آن‌ها روسی بودند. این آمار نشان داد که فیلتر و ممنوعیت تلگرام در این کشورها کارساز نبوده است.”

موسس تلگرام تاکید کرد: “هفته گذشته، Roskomnadzor اعلام کرد که ممنوعیت تلگرام در روسیه برطرف شده است. این تغییر باید مورد استقبال قرار گرفته و دوام داشته باشد.با توجه به فیلتر تلگرام در کشورهای مختلف این پیام رسان روی فناوری‌های ضد فیلتر کار کرده است و هدف بعدی تلگرام رفع این محدودیت‌ها بقیه کشورها است.”

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها