دمای اتاق برای یک خواب بهینه را چگونه تعدیل کنیم؟

0
1843
دمای اتاق برای یک خواب بهینه را چگونه تعدیل کنیم؟

دمای اتاق همواره به عنوان یکی از مواردی که برای خواب راحت و عمیق لازم است بیان می شود. چرا که تغییرات خاصی در سیگنال دمای بدن در طول خواب وجود دارد، پس دمای اتاق خواب تان نباید بیش از حد سرد یا گرم باشد.

در فصل زمستان بسیاری از افراد به شوفاژ یا بخاری میچسبند یا گرم کردن بدنشان، چشمان آنها را نیز گرم کرده و نویدبخش خوابی راحت برایشان باشد. اما امروزه تکنولوژی راه های دیگری را نیز پیش پای آنها گذاشته است که از جمله آن می توان به طراحی ترموستات هایی برای خواب راحت تر اشاره کرد.

دمای کیفی لازم برای یک خواب بهینه چه درجه ای است؟

با کمک این تکنولوژی در عرض چند ثانیه می توانید انتظار شبی بدون استرس با خوابی راحت را انتظار داشته باشید. در صورت اذیت شدن نیز تنها می توانید ترموستات خود را تغییر دهید. بر طبق بیانیه بنیاد ملی خواب، بهترین کیفیت خواب در اتاقی با دمای 15 تا 19 درجه سانتی گراد (ملایم نه سرد نه گرم) برای بزرگسالان و دمای 18 تا 21 درجه سانتی گراد برای کودکان نوپا و نوزادان اتفاق می افتد. این فقط یک فرضیه نیست، بلکه موردی است که توسط علم برای داشتن یک خواب راحت ثابت شده است.

چرا تنظیم درجه حرارت در حین خواب اهمیت دارد؟دمای اتاق برای یک خواب بهینه

در طول روز، بدن تغییرات دمایی متفاوتی خواهد داشت و طی روز دمای آن کاهش و افزایش می یابد. هنگامی که احساس خواب آلودگی می کنید، درجه حرارت شما شروع به کاهش می کند تا بدن به حالت خواب رفته و آماده فرایند REM شود. یک اتاق گرم موجب تعریق زیاد شما خواهد شد و اتاق بیش از حد سرد نیز می تواند کلیه های شما را در طول شب به کار بیاندازد! بنابراین برای جلوگیری از بر هم خوردن آرامش تان حین خواب، نیاز است که دمای اتاق را بهینه کنید.

ترموستات ها می توانند با تنظیم درجه حرارت، خوابی راحت را برایتان به ارمغان آورند. کافی است که بازه درجه حرارت را به آنها دهید تا در صورت گرم شدن، آنها فضا را خنک کرده و در صورت سرد شدن اتاق، با سنسورهایشان آن را شناسایی کرده و گرما به اتاق ببخشند.

این ترموستات ها مجهز به چه فناوری هستند؟

از این ترموستات های تنظیم کننده درجه حرارت می توان به مدل های ecobee با قیمت 192 دلار و Nest thermostat E  با قیمت 139 دلار اشاره کرد که اولی دارای یک صفحه نمایش واکنشی و یکپارچه سازی هوشمندانه است. همچنین قیمت بالای آن می تواند به دلیل هماهنگی با اسپیکر الکسای آمازون نیز باشد. ترموستات سنسور دار Nest دارای رزولوشن صفحه پایین تر است اما می تواند تغییرات دمای هوا را نیز تا میزانی پیش بینی کند. همچنین این ترموستات از نوع یادگیرنده است، به طوری که می تواند به صورت خودکار گرما را تعدیل کند و امکان دسترسی بی سیم را به کمک اپلیکیشن Nest به شما دهد. این ترموستات تنظیم کننده دما نیز به خوبی با اسپیکرهای هوشمند الکسای آمازون و گوگل هوم سازگار است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها