دوبی بزرگ ترین برج  خورشیدی جهان را استارت زد

0
385
دوبی بزرگ ترین برج  خورشیدی جهان را استارت زد|کالاسودا

دوبی بزرگ ترین برج  خورشیدی جهان را استارت زد|کالاسوداکالاسودا_دوبی در تلاش است تا بزرگ ترین برج خورشیدی جهان را طراحی کند. برجی که  به عنوان زیرمجموعه ای از پارک خورشیدی (پاک )دوبی خواهد بود .

یکی از دولت های شناخته شده حاشیه خلیج فارس  که طی سال های اخیر تمرکز بسزایی بر افزایش استفاده از انرژی های پاک داشته ، دوبی است .

کشوریط که با در اختیار داشتن انرژی بی بدیل خورشیدی ، یک گام جلوتر از بسیاری از دولت های منطقه قرار دارد. با این وجود سرمایه گذاری های بلندمدت و تمرکز بر  برنامه های توسعه پایدار به عنوان بخشی از طرح توسعه اقتثادی همواره مد نظرمقامات شناخته شده دوبی است .

اکنون گزارش ها حاکی از راه اندازی یک برج قدرتمند خورشیدی برای تامین نیروی مورد نیاز این کشور طی سال های آتی است .  مقامات محلی  دوبی با افزایش ۷۰۰ مگاوات ساعتی ظرفیت تولید برق خورشیدی در پارک خورشیدی محمدبن راشد آل مکتوم موافقت کرده‌اند تا این پارک را به منحصر به فرد ترین پدیده سال تبدیل کنند.

پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب دوبی قرار دارد و اولین بخش آن در سال ۲۰۱۳ افتتاح شد. پس از تکمیل، ۲.۳ میلیون صفحه خورشیدی فتوولتائیک در پارک یادشده نصب می شود. مساحت این پارک تا سال ۲۰۳۰ به ۲۱۴ کیلومتر مربع خواهد رسید و استفاده از این روش برای تولید برق موجب کاهش تولید کربن در کره زمین به میزان ۶.۵ میلیون تن در سال خواهد شد.

تغییرات ظرفیت تولید برق در این نیروگاه خورشیدی تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰۰ مگاوات ساعت افزایش خواهد یافت. ارزتفاع برج خورشیدی نیز ۲۶۰ متر خواهد بود و مقر قرارگیری آن نیز در بخش مرکزی پارک خواهد بود

با توجه به این که دوبی برج های متعدد و مرتفع پرشماری دارد ، ط.ل این برج به سوژه ای جذاب برای خبرگزاری ها تبدیل شده است .

عملیات نهایی سازی این پروژه سال ۲۰۲۰ کلید خواهد خورد . مسئولیت طراحی و ساخت پروژه با یک تیم متشکل از مهندسان چینی و یک کنسرسوم سعودی به نام ACWA Power است. با فناوری جدید به کار گرفته شده در این پارک خورشیدی بخشی از انرژی در قالب گرما قابل ذخیره سازی است و می توان آن را در صورت نیاز به مناطق دیگر انتقال داد .

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها