دوربینهای امنیتی تشخیص چهره انویدیا

0
1849

کالاسودا – انویدیا در حال طراحی دوربینهای نظارتی با قابلیت تشخیص چهره است.

انویدیا در پی همکاری با توسعه دهنده هوش مصنوعی به نام AnyVision در حال طراحی تکنولوژی تشخیص چهره برای شهرهای هوشمند سراسر دنیاست. این دو شرکت برای نصب تشخیص چهره اتوماتیک در تلویزیونهای مداربسته و دوربینهای نظارتی با یکدیگر همکاری میکنند.

شرکت Anyvision بیان کرده است که این تکنولوژی دوربینهای نظارتی را قادر به اسکن مداوم چهره ها به صورت ۲۴ ساعته در تمام طول هفته و شناسایی افرادی تحت تعقیب خصوصا در شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد است و دقت این ابزار ۹۹ % تائید شده است. الگوریتمهای این ابزار با نظارتهای انسانی میتوانند چهره ها را شناسایی کرده و مجموعه داده هایی مربوط به تروریستها و متهمان فراهم کنند.

این شرکت همچنین بیان کرده است که داده های شخصی این دوربینهای مداربسته که در چهارراه ها و مکانهای عمومی وجود، در امنیت کامل خواهد بود و هیچ فردی نخواهد توانست از این اطلاعات سو استفاده کند.

تکنولوژی Anyvision در تمام پلفترمها قابل اجراست و حتی میتواند روی گوشی های تلفن همراه و تبلت ها نیز همانند کامپیوترها مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه به اعمال کنندگان قانون اجازه میدهد که متهمین را شناسایی کرده و یک مجموعه داده از مکانهای رفت و آمد انها به پلیس ارائه دهد. حتی میتواند نوتیفیکیشن عبور و مرور این افراد خاص را با مشاهده انها بلافاصله به پلیس بفرستد.

 این برنامه بخشی از برنامه شهری انویدیاست که به همراه دیگر شرکتهای هوش مصنوعی سعی در پیشبرد ان دارد. از دیگر همکاران میتوان به سیسکو و جنتیک و موشن لافت و …. اشاره کرد.