نیمی از گوشی ها تا پایان سال 2021، دوربین سه گانه به بالا خواهند داشت

0
1208
نیمی از گوشی ها تا پایان سال 2021، دوربین سه گانه به بالا خواهند داشت

سری میت و P هواوی، سری های جدید A گلکسی سامسونگ، پرچمداران جدید گلکسی و ویوو V15/Pro از مدل های موجودی هستند که دارای دوربین سه گانه هستند. اما تعداد این گوشی ها طی 2 سال بیشتر خواهد شد و بیش از نیمی از گوشی های تولید شده حداقل 3 دوربینه و بقیه بیشتر از آن خواهند بود.

سنسورهای دوربین سه گانه

بر اساس گزارشی که کنفدراسیون منتشر شده است، 50 درصد گوشی های هوشمندی که در سراسر دنیا فروخته می شود تا پایان سال 2021 سه سنسور دوربین خواهند داشت. بیش از 40 گوشی هوشمند که از آوریل 2019 رونمایی شده بود، دوربین های سه گانه یا بیشتر دارند.

در سال 2019 شرکت ها همچنان سه گانه بودن دوربین را مزیت قرار داده و گوشی های خود را بر مبنا تولید می کنند. تقریبا 6 درصد گوشی های هوشمندی که در سراسر دنیا فروخته می شدند، در مارس 2019 دارای سه سنسور دوربین اصلی بودند. این رقم احتمالا تا پایان سال 2019 به 15 درصد و در پایان 2020 به 35 درصد خواهد رسید. همانطور که گفتیم این رقم تا پایان 2021، به 50 درصد خواهد رسید.

سامسونگ، سردمدار این جریان

اما 30 گوشی از 40 گوشی 2019 در سه ماهه اول 2019 ارائه شده بود.  سری میت و P و سری A سامسونگ، پرچمدارای جدید Vivo V15/Pro، برخی از مدل های موجود هستند که از سنسورهای سه گانه دوربین بهره مند هستند. این شرکت تحقیقاتی اشاره کرده است که سامسونگ یکی از بزرگترین سازندگان دوربین سه گانه و یا بیشتر به خصوص در مدل های ارزان قیمت خود است.سنسورهای دوربین سه گانه

سنسورهای 64 مگاپیکسلی از راه می رسند

 این گزارش همچنین بیان کرد که سایر تولیدکنندگان گوشی از جمله اپل و OnePlus، برای پیوستن به این جریان در اواخر امسال تلاش خود را بیشتر خواهند کرد. علاوه بر این، این شرکت انتظار دارد که سازندگان گوشی های هوشمند مدل هایی با سنسورهای 64 مگاپیکسل و بالاتر را در نیمه دوم سال 2019 عرضه کنند. در سال 2020، نیز انتظار داریم که گوشی های هوشمندی با وضوح تصویر 100 مگاپیکسل و بیشتر را شاهد باشیم.

حرکتی که رو به رشد است

نفوذ دوربین های سه گانه در گوشی های میان رده و خوش قیمت بازار به سرعت در حال رواج داشتن است و این روند با گوشی های پرچمدار سری S10 و هواوی P30 نیز رشد کرده است. گوگل نیز به این روند برای گوشی های پیکسل خود فکر کرده است و سعی دارد نرم افزار دوربین را برای تصاویر با کیفیت ارتقا دهد. با این حال دوربین های پریمیوم بازار به طور فزاینده ای از سنسور دوربین دوگانه استفاده می کنند و احتمالا این ویژگی را در سال آینده در گوشی های خود اعمال می کنند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها