دوربین X-T100 فوجی فیلم مجهز به منظره یاب پیشرفته

0
1368

کالاسودا – یکی از جدیدترین محصولات فوجی فیلم نخستین دوربین بدون آینه که مجهز به منظره یاب مرکزی  و یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار است.

کیفیت تصویر این دوربین با توجه به سنسور X-Trans یکی از بهترین های زمان خود محسوب می شود. دوربین جدید X-T100 یک یادآوری از دوربین X-T1 فوجی فیلم است که در سال 2014 به بازار آمد . این مدل با نام تجاری جدید X-T و سبک و فرم بهبود یافته، قیمت تجاری پایین تری را نیز به ارمغان می آورد.

طراحی دقیق و بدون بهره گیری از مدل های بالاتر ، راه تازه ای را به عکسان نشان داده و عملکرد بخشی از موارد کلیدی مانند فوکوس اتوماتیک، سهولت استفاده را برای کاربر ممکن کرده. به نظر می رسد فوجی فیلم در این راه، از درس هایی که در ساخت X-T1 به دست اورده، استفاده کرده است.

با این حال عملکرد X-T100 با سنسور 24 مگاپیکسلی، کیفیت تصویر عالی، طراحی جذاب و جنس بدنه بادوام با کنترل های بهینه تعریف می شود. دوربین X-T100 دیجیتال برای عصر آنالوگ است و یک رویکرد روشمند و منطقی برای تشویق عکاسان به عکاسی دارد. همچنین قیمت منطقی آن نیز می تواند بسیاری از کاربران را تشویق به خرید کند.

منظره یاب الکترونیکی (EVF) این محصول مستقیما از مدل X-T20 به این دوربین آمده است و می تواند تبدیل به یکی از دوربین های عکاسی مورد علاقه هر عکاس حرفه ای شود. رزولوشن این دوربین 2.63 میلیون پیکسل است و مانیتور ال سی دی آن می تواند عکاسی 180 درجه را پوشش دهد و علاوه بر چرخش به سمت بالا و پایین ، دارای صفحه نمایش لمسی است که البته نمی تواند برای مرور منوها مورد استفاده قرار گیرد.

دکمه های کنترلی مناسب

این دوربین در مقابل تغییرات آب و هوایی زیاد مقاوم نیست، اما کیفیت خوبی دارد. همه دکمه های کنترلی دارای میزانی از مقاومت در برابر کلیک ها هستند. حتی فلش آن نیز بسیار مهندسی طراحی شده.

با کمک دکمه های کنترل کننده می توان حالت نوردهی، وضعیت Exposure و سرعت شاتر را تنظیم کرد. در قسمت چپ و بالای این دوربین نیز یک دیسک گردان برای تنظیم تعبیه شده .

فیلمبرداری این دوربین نیز کیفیت 4K دارد اما با توجه به قیمتش نباید از آن انتظار یک دوربین ویدئویی 4k را داشت. در حالت 4K سرعت فیلم برداری 15 فریم در ثانیه است. در عوض بهتر است که روی رزولوشن Full HD این دوربین تمرمکز کنید و تا 60 فریم در ثانیه فیلم بگیرید.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید