دوربین

دوربین X-T4 فوجی فیلم بهترین دوربین بدون آینه جهان

دوربین X-T4 فوجی فیلم دوربینی است که طرفداران این کمپانی منتظر آن بودند. طبق اخبار امروز این شرکت از دوربین جدید X-T4، آخرین دوربین پرچمدار بدون آینه خود رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از theverge، به نظر می‌رسد دوربین جدید X-T4 بسیار شبیه به دوربین X-T3 است که در سال 2018 ارائه شده، اما Fujifilm سخت افزار به کار گرفته شده در آن را به روز سانی کرده و به تکامل رسانده است.

دلیل اصلی تبدیل شدن دوربین X-T4 به عنوان یک رقیب قدر برای سونی A6600 و پاناسونیک سیستم ضدلرزش IN-BODY یا IBIS و یک صفحه نمایش لمسی در این دوربین است.

این دومین دوربین در سری دوربین‌های فوجی فیلم است که قابلیت IBIS را در خود جای داده و به شما کمک می‌کند تا در شرایط کم نور و یا محیط های دینامیک تصاویر با جزئیات را ثبت کنید، شرایطی که در X-T3 احتمالاً وجود ندارد. IBIS همچنین کمک می‌کند تا از لنزهای اولیه مورد تحسین Fujifilm (مانند 35mm f / 1.4 و 56 mm f / 1.2) استفاده کرده و دیگر نیازی به سیستم ضد لرزش نوری نداشته باشید.

این سیستم IBIS فوجی فیلم بهتر، کوچک‌تر و سبک‌تر از مدلی است که در X-H1 قرار دارد و این امکان را به شرکت می‌دهد تا X-T4 را بیش از اندازه بزرگ طراحی نکرده و هم سایز مدل قبلی خود نگه دارد. اگر IBIS به تنهایی و به اندازه کافی برای فیلمبرداری شما کافی نباشد، می‌توانید تثبیت کننده تصویر دیجیتال را نیز فعال کنید.

X-T4 قابلیت فیلمبرداری عالی همانند X-T3 را دارد و می‌تواند کلیپ‌های 4K را تا حداکثر 60 فریم در ثانیه با حداکثر 400 مگاپیگسل بر ثانیه ثبت کند. علاوه بر این این دوربین قابلیت فیلمبرداری Full HD با سرعت 240 فریم در ثانیه را در خود جای داده است.

علاوه بر این دوربین X-T4 دو پیشرفت فیزیکی بزرگ دیگر نسبت به X-T3  را به ​​ارمغان می‌آورد. باتری جدید آن NP-W235 در هر بار شارژ 500 عکس ثبت خواهد کرد (یا 600 عکس در “حالت صرفه جویی”)، که افزایش قابل توجهی نسبت به 390 شات مدل قبلی دارد. تنها نکته منفی این است که از باتری‌های NP-W126S موجود نمی توان در X-T4 استفاده کرد.

پیشرفت بزرگ دیگر طراحی مکانیزم شاتر جدید است. این طراحی چند مزیت را به همراه دارد: یکی این که، مانند Fujifilm X-H1، شاتر X-T4 بسیار کم صداتر است (حدود 30٪ کمتر از X-T3)، و قابل توجه تر این که به X-T4 اجازه می‌دهد تا هنگام استفاده از شاتر مکانیکی خود، با سرعت 15 فریم بر ثانیه در حالت مداوم عکس بگیرد – این بسیار سریع است و می‌تواند با بهترین دوربین‌های بدون آینه برای عکسبرداری از صحنه‌های ورزشی و اکشن رقابت داشته باشد.

تغییر بزرگ دیگر، صفحه نمایش لمسی در پشت دوربین است که وضوح بالاتری دارد (1.62 میلیون نقطه در مقابل 1.04 میلیون در T3) و در آخر می تواند به طرف داخل بچرخد و به شما این امکان را بدهد که عکس‌ سلفی بگیرید. اگر در شرایط سختی فیلم برداری می‌کنید یا می‌خواهید از روشنایی LCD جلوگیری کنید، می‌توانید آن را بچرخانید تا در بدنه دوربین قرار بگیرد.

آخرین ویژگی و ارتقای اصلی، به کارگیری فوکوس خودکار در این مدل است. فوجی فیلم می‌گوید X-T4 دارای الگوریتم‌های جدیدی برای فوکوس خودکار است و در ردیابی چشم و صورت بسیار دقیق عمل می کند.

هرچند در ابعاد دیگر دوربین های X-T4 و X-T3 اساساً مشابه هستند؛ شایعات حاکی از آن است که فوجی فیلم در چند ماه آینده تعداد قابل توجهی از این ویژگی ها را به دوربین به X-T3 منتقل خواهد کرددر X-T4، HDR جایگاه برجسته‌ای دارد و همچنین یک شبیه سازی فیلم جدید دیگر به نام Bleached Bypass، به کارگرفته شده که “ظاهری زیبا و اشباع نشده با کنتراست بالا” ایجاد می‌کند.

 

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

9 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

6 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

7 روز پیش