دور زدن رجیستری ۳۰ هزار گوشی موبایل

0
175

رجیستری ۳۰ هزار گوشی موبایل دور زده شده که سامانه همتا آن ها را شناسایی و مسدود کرده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از ۴ شهریورماه امسال تاکنون بیش از ۳۰ هزار تلفن همراه که با روش‌های متخلفانه ثبت شده بودند، شناسایی و مسدود شده‌اند. حجم عمده‌ای از این تخلفات از طریق سوءاستفاده از «رویه مسافری» انجام شده است.

به مخاطبانی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند اکیدا توصیه شده که قبل از خرید، از طریق #۷۷۷۷* استعلام اصالت کرده و در صورت مسافری بودن تلفن همراه، در خرید خود دقت کند. چراکه ثبت تلفن همراه از طریق رویه مسافری، صرفا برای مصارف غیرتجاری مجاز بوده و هر زمان که هر تخلفی در مراحل ثبت آن احراز شود، مسدود خواهد شد.

سامانه کشف تخلف رجیستری در برخورد با متخلفانی که با سوءاستفاده از تسهیلات درنظر گرفته شده برای مسافران واقعی قصد ثبت و تطهیر تلفن همراه قاچاق خود را دارند، به طور مستمر و قاطع اقدام می‌کند.

این در حالی است که، در روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور می‌شود. در واقع قاچاق گوشی یک راه مناسب برای پولشویی به حساب می‌آید. موبایل از جمله کالاهایی به حساب می‌آید که بسیار راحت به کشور قاچاق می‌شود و از نظر قیمت و حجم کمی که دارد به راحتی قاچاق می‌شود.

این گونه کالاها به سلامت و اقتصاد مردم آسیب می‌زنند. انجمن واردات موبایل و تبلت اجرای طرح رجیستری را گامی موثر درخصوص ساماندهی بازار موبایل، تضمین حقوق مصرف کننده و افزایش شفافیت اقتصادی، رونق و اشتغال و افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌داند.

در حال حاضر افرادی زیادی هستند که از به تاخیر افتادن طرح رجیستری سود می‌برند. زمانی که هر روز ۳۰ تا ۳۵ هزار گوشی قاچاق وارد کشور شود و هیچ حقوق و عوارضی هم برای آن پرداخت نشود، بازار موبایل به حوزه بسیار جذابی برای قاچاقچیان تبدیل می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها