دولت آلمان برای ویندوز قدیمی ۷ به مایکروسافت پول می دهد

0
557

دولت آلمان مجبور است به دلیل عدم به‌روزرسانی سیستم های کامپیوتری خود از ویندوز 7  به ویندوز 10،  به مایکروسافت پول پرداخت کند. مایکروسافت برای به روزرسانی های امنیتی گسترده کامپیوترهای دولتی آلمان با ویندوز 7، حدود 887000 دلار هزینه طلب خواهد کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، زمستان گذشته مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 7 در تاریخ 14 ژانویه سال 2020 بازنشسته خواهد شد. به عبارت دیگر، این شرکت پس از این تاریخ ، هیچ به روزرسانی را برای سیستم عامل ویندوز 7 منتشر نمی کند و در صورت بروز هر گونه حفره امنیتی، وصله امنیتی پشتیبانی ارائه نخواهد داد.

عموم مردم نزدیک به یک سال فرصت داشتند تا  سیستم عامل خود را به ویندوز 10  تغییر دهند، اما به نظر می رسد دولت آلمان به موقع این به‌روزرسانی را انجام نداده است.

به گفته روزنامه آلمانی Handelsblatt ، وزارت فدرال آلمان حداقل 33000 رایانه دارد که هنوز هم ویندوز 7 را اجرا می کنند. در نتیجه دولت آلمان مجبور شده است؛ مبلغ 887،000 دلار به مایکروسافت پرداخت کنند تا برای رایانه‌های آنها پشتیبانی و به روزرسانی امنیتی ارائه دهد.

مایکروسافت به روزرسانی های امنیتی گسترده ای را به مشتریان و شرکتهای تجاری ارائه می دهد ، اما با قیمتی بسیار سنگین این کار را انجام خواهد داد.

ZDNet گزارش داده است که این شرکت در طول سال اول پشتیبانی بعد از بازنشتسته شدن ویندوز 7، مبلغ 50 دلار برای هر دستگاه شارژ خواهد کرد و این قیمت پس از هر سال اضافی، افزایش می یابد. هنگامی که یک سازمان ده ها هزار رایانه دارد، این هزینه ها به سرعت اضافه می شوند.

حفظ  امنیت هزاران رایانه کار سختی است؛ ویروس ها، بدافزارها، به روزرسانی های نرم افزاری، مشکلات سخت افزاری و خطاهای کاربر یک لیست تقریباً بی پایان را ایجاد می کند.

اما هنگامی که پایان عمر برای یک سیستم عامل اعلام شد، ارتقاء به آخرین نسخه به طور معمول اولویت زیادی است. اما در مورد یک سازمان دولتی صحبت می کنیم؛ و این امر نیاز به بودجه و تخصص فنی دارد.

خوشبختانه، به روزرسانی برای کاربران خانگی بسیار آسان تر است، و هنوز هم می توانند از یک واسطه برای ارتقاء ویندوز 10 به صورت رایگان استفاده کنند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها