دولت چین همه خودروها را ردگیری می کند

0
551

کالاسودا_ دولت چین قصد دارد تمامی خودروها را ردگیری کند. این موضوعی است که می تواند برای برخی از شهروندان ناراحت کننده باشد، اما به نظر می رسد دولت چین در این زمینه با هیچ فردی شوخی ندارد.

بر اساس این اطلاعات، دولت چین قصد دارد از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، برنامه رهگیری خودروها را با استفاده از تراشه شناسایی فرکانس رادیویی  اجرایی کند.

جالب است بدانید دولت چین برای اجرای این طرح عجله دارد. تا جایی که احتمالا این طرح به شکل آزمایشی از اول ماه ژوئیه (۱۰ تیر) آغاز می شود. مراحلی که دولت چین برای این طرح در نظر گرفته به این شکل است که با مراجعه مالکان خودرو به مراکز تعیین شده، شماره پلاک و رنگ خودرو ثبت شده و تراشه شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) بر روی شیشه جلوی خودرو نصب می شود. همزمان، جاده های این کشور نیز به دستگاه های تراشه خوان مجهز خواهند شد.

دولت چین تلاش دارد با اجرای طرح های مختلف، علاوه بر کنترل ترافیک، نظارت دقیق تری بر امنیت عمومی کشور داشته باشد. اوایل سال جاری میلادی رویترز در گزارشی، از مجهز شدن نیروهای پلیس چین به عینک های هوشمند با قابلیت شناسایی مسافران و رانندگان خودرو در چند میلی ثانیه خبر داد.

اما همانطور که اشاره شد طرح فعلی دولت چین آزمایشی است و طرح اصلی از ابتدای سال ۲۰۱۹ در چین آغاز می شود و براین اساس، تمامی خودروهای نو باید به این تراشه مجهز شوند.اطلاعات جمع آوری شده از این تراشه RFID برای مدیریت آلودگی هوا، امنیت عمومی و ترافیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اگرچه به گفته کارشناسان، تراشه RFID کاربردی تر و مطمئن تر از دوربین های امنیتی در سطح شهرها و جاده ها است. سالانه ۳۰ میلیون دستگاه خودرو در سراسر چین به فروش می رسد و با اجرای سراسری این طرح، دولت قادر به رهگیری تمامی خودروها خواهد بود، اما به نظر شما، دولت چین کار درستی می کند؟

با ما در کانال تلگرام کالاسودا همراه باشید