آیا دوچرخه های الکتریکی، جای خودروهای کرایه ای را می گیرند؟

0
554
آیا دوچرخه های الکتریکی، جای خودروهای کرایه ای را می گیرند؟

پس از اینکه اوبر شرکت Jump را خرید، به نظر می رسد که استفاده مردم از کرایه دوچرخه های الکتریکی نسبت به کرایه خودرو در حال افزایش باشد.

نزدیک به یک سال از زمانی که اوبر مالکیت شرکت Jump را عهده دار شد و دوچرخه های برقی وارد شهر سان فرانسیسکو شد می گذرد. مردم محلی برخی نواحی از آمریکا می توانند از طریق برنامه اوبر، به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی، دوچرخه الکتریکی نیز  کرایه کنند.

دوچرخه های کم مصرف بدون نیاز به فضای پارک

اکنون 12 ماه از آن بازه گذشته است و به نظر می رسد که  میزان استقبال مخاطبان از این وسیله نقلیه اکنون رو به افزایش است. اوبر بیان کرده است که تبدیل به آمازون حمل و نقل در دنیا خواهد شد. شرکت جامپ هم که اکنون متعلق به اوبر است طی یک سال گذشته روزهای شلوغی را از سر گذرانده است و در آماری که روز گذشته منتشر کرده نشان داده است که 63000 مسافر بیش از 625000 سفر انجام داده اند و بیش از 1.6 میلیون مایل پوشش داده شده است. سان فرانسیسکو تعداد محدود 250 دوچرخه داشت که تا اکتبر سال 2018 تعداد آن را به میزان دو برابر بیشتر شده است. دوچرخه ها می توانند به راحتی قفل شوند و نیاز به فضای پارک مخصوص ندارند.دوچرخه های کم مصرف بدون نیاز به فضای پارک

ادغام این دو شرکت موجب کاهش محسوس سفرهای مردم با خودرو شد. خصوصا در بازه های آخر هفته که ترافیک بیشتر است مشتریان ترجیح می دادند که بیشتر با دوچرخه به مقصد خود برسند. در طی این مدت نیز سفرهای اوبر با خودرو 15 درصد کاهش یافت.

در ماه جولای، شرکت جامپ به نحوه تاثیرگذاری بر سفرهای شهری پرداخته است و به این نتیجه رسیده است که کرایه دوچرخه های این شرکت روی میزان کرایه خودروهای اوبر تاثیر گذاشته و میزان آن را کاهش داده است و تبدیل به گزینه محبوبی در میان مسافران شهری شده است.

 پلتفرم چند منظوره

این شرکت به دوچرخه های قرمز رنگ با مصرف کم باطری معروف است و در سال گذشته با اوبر قرارداد همکاری بست. طولی نمیکشد که دوچرخه اوبر را به زودی در تمام آمریکا و کشورهای مختلف خواهید دید. در حال حاضر جامپ و ناوگان خودروهای الکتریکی ( که در ماه ژانویه با ۲۵۰ دوچرخه الکتریکی آغاز بکار کرد و دوچرخه سواری نیم ساعته در سان فرانسیسکو را ۲ دلار هزینه میگرفت)، اکنون به صورت رسمی متعلق به اوبر شد و بر تعداد سفرهای این شرکت تاثیر گذاشت. این یک گام بزرگ برای اوبر در جهت تبدیل شدن به یک پلتفرم چند منظوره است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها