دو اقدام اساسی شرکت های دانش بنیان

0
512

شرکت های دانش بنیان ایرانی موفق به انجام دو اقدام اساسی برای اقتصاد کشور شدند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های دانش بنیان ایرانی قرار است نقطه قابل اتکایی برای اقتصاد ایران به منظور دور زدن تحریم ها شوند.

از این رو این شرکت ها به تازگی دست به انجام دو اقدام مهم برای اقتصاد کشور زده اند. در همین رابطه، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف تامین نیازهای صنعت هوایی در کشور، اقدام به ایجاد مدل تولید قطعات هوایی استاندارد در راستای نیازهای هوایی و بالگردی با مشارکت صنعت و خطوط هوایی کرده است.

با اجرای چنین برنامه‌هایی هم رشد گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور محقق می‌شود و هم رتبه ایران در زمینه صنعت هوایی رشد بالایی خواهد داشت.

از دیگر مزایای اجرای این طرح در کشور، اشتغالزایی و رونق کسب و کار برای جوانان است، جوانانی که با کسب مهارت و دانش در کشور، توانایی یافتن شغل و امکان ورود به بازار را ندارند. اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند زمینه اشتغال این افراد را فراهم کند.

از سویی دیگر هم، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تمرکز روی ابزارهای دقیق و تولید چاپگرهای سه‌بعدی ساخت ایران، موفق به ایجاد و تامین بخشی از نیاز کشور به این محصول فناور شد.

سید امیرحسین نیکوکار رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که ابزارهای ساخت دقیق، جزواولویت‌های این شرکت دانش‌بنیان است، اظهار کرد: در حوزه چاپگرهای سه بعدی، بر روی سه فناوری کار کرده‌ایم که نخستین حوزه، فناوری چاپگرهای فیلامنتی است.

نیکوکار، به تولید چاپگرهای سه بعدی رزینی اشاره کرد و گفت: همچنین چاپگرهای مخصوص مواد اولیه که حالتی خمیری دارند از دیگر محصولاتی است که روی فناوری آن کار شده است. به طور خاص در این حوزه، چاپگر سفال را به بازار عرضه کرده‌ایم.

این فعال فناور، از تحقیق و توسعه روی چاپگرهای سه‌بعدی مورد استفاده در حوزه تجهیزات پزشکی گفت و ادامه داد: تحقیق و توسعه بخش قابل توجه این شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهد و بر همین اساس، از حیث تنوع فناوری اوضاع به مراتب بهتری نسبت به دیگر رقبا داریم زیرا تقریباً در تمامی حوزه‌های فناوری مرتبط با چاپگرهای سه‌بعدی، تحقیق و توسعه داریم.

وی کیفیت هم‌پای نمونه‌های خارجی با قیمت به مراتب پایین‌تر را جزو مهم‌ترین مزایای رقابتی محصولات این شرکت برشمرد و گفت: این دستگاه با قیمتی معادل یک دهم نمونه خارجی و امکاناتی هم‌تراز با کیفیت‌تریننمونه‌های خارجی به بازار هدف ارائه می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها