دسته ها: اخبارخودرو

دو خط تاکسی هوایی در ایران

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری از راه اندازی دو مسیر تاکسی هوایی در کشور تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری از راه اندازی دو مسیر تاکسی هوایی در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: هنوز مسیر آن مشخص نیست اما این تاکسی های هوایی در کشور توسعه خواهد یافت.

منوچهر منطقی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه توسعه هوانوردی عمومی، گفت: یکی از اهداف امضای این تفاهم نامه، توسعه هوانوردی عمومی است. این صنعت باعث رونق و توسعه کسب و کارهای هوایی خواهد شد.

تفاهم نامه سه جانبه توسعه هوانوردی عمومی میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و با حمایت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

منوچهر منطقی با اشاره به اینکه هوانوردی عمومی اساس و پایه توسعه هوانوردی در دنیاست، بیان کرد: یکی از مهم ترین نیازهای صنعت هوایی در کشور، توسعه هوانوردی عمومی است. در ایران نیز برای توسعه این بخش اقداماتی صورت گرفته که کافی نیست.

وی افزود: به عنوان مثال ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون ۱۵ مرکز خدمات هوانوردی عمومی در کشور راه اندازی کرده است و قصد داشتیم ۳۰ مرکز دیگر نیز راه اندازی کنیم که به دلیل بروز مشکلاتی، این طرح ناتمام ماند.

بنا به گفته منطقی، هزینه های بالای هوانوردی عمومی، طولانی و سخت بودن مراحل اداری و عدم وجود ساز و کارهای پشتیبانی مهم ترین مشکلاتی است که بر سر راه توسعه هوانوردی عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف رفع این مشکلات به امضا رسید تا همه بازیگران این عرصه برای رفع مشکلات موجود گام بردارند و از تمام ظرفیت های موجود در کشور بهره بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری همچنین بیان کرد: برای ایجاد تحول در حوزه هوانوردی عمومی نیاز است که این صنعت را در تمام بخش های خدماتی، گردشگری، بازرسی، لجستیکی و غیره توسعه دهیم نه اینکه صرفاً در مباحث آموزشی از این صنعت کاربردی استفاده کنیم.

منطقی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: توسعه هوانوردی عمومی به رونق کسب و کارهای حوزه هوایی نیز می انجامد و می توانیم از این فرصت برای اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان مستعد و توانمند استفاده کنیم.

مطالب اخیر

شرکت آمریکایی جلوی فروش محصولات لنوو و موتورولا در آلمان را گرفت

اختلاف نظر بر سر پرداخت حق امتیاز باعث شد تا دادگاهی در آلمان علیه لنوو…

16 ساعت پیش

ساخت آیفون تاشو اپل با کمک سامسونگ

سامسونگ در توسعه آیفون تاشو اپل مشارکت دارد. به گزارش کالاسودا، گزارش‌های مربوط به ورود…

2 روز پیش

آلفارومئوهای جدید و کمیاب در خدمت پلیس دبی

ناوگان گشت زنی پلیس دبی پذیرای دو خودروی جدید و کمیاب آلفارومئو شده است. به…

3 روز پیش

آیفون ۱۵ پرو مکس پر فروش ترین گوشی شد

آیفون ۱۵ پرو مکس اپل پر فروش ترین گوشی فصل اول ۲۰۲۴ شد. به گزارش…

5 روز پیش

چیپست ۳ نانومتری جدید سامسونگ مجهز به هوش مصنوعی

سامسونگ اولین چیپست ۳ نانومتری خود را برای موبایل رونمایی کرد. به گزارش کالاسودا،این رونمایی…

7 روز پیش

هر ۴ مدل آیفون ۱۶ کنار هم

اپل هنوز هیچ جزئیاتی در مورد گوشی هوشمند آینده خود فاش نکرده است، اما یک…

1 هفته پیش