دیتاسنتر جدید گوگل در سنگاپور رونمایی شد

0
566

کالاسودا_گوگل به تازگی سومین مرکز دیتا خود را در سنگاپور افتتاح کرد تا بتواند به رشد زیرساخت های اینترنتی در آسیای جنوب شرقی کمک شایانی کند.

اولین دیتاسنتر

سه سالی از افتتاح دومین مرکز دیتا سنگاپور می گذرد و در همین زمان حدود ۷۰ میلیون از این بخش برای اولین بار دارای اینترنت شدند.

اما به هر حال بخش جنوب آسیای شرقی حدود ۳۳۰ میلیون کاربر فعال اینترنت دارد اما با جمعیت ۶۵۰ میلیونی هنوز هم جای افزایش این عدد وجود دارد.

سیستم های مشترک

مرکز دیتا محلی صرفا فقط برای سنگاپور نمی باشد و این مرکز می تواند ترافیک ایالت متحده را نیز بررسی کند و این موضوع کاملا دو طرفه می باشد اما با افزایش این مرکز دیتا می توان گفت که این موضوع هم برای گوگل هم برای کشورها مفید و مهم می باشد.

از مشتریان فضای ابری ( Cloud ) این شرکت می توانیم به شرکت های هواپیمایی سنگاپور ، Ninjavan ، Wego ، Go-Jek ، Carousell اشاره کنیم.

پروژه های آینده

این شرکت همچنین مرکز دیتایی را در تایوان نیز راه اندازی کرده است.

هدف نهایی گوگل این است که مرکز دیتا تایوان و سنگاپور را با استفاده از مرکز موجود در هنگ کنگ تقویت و بهبود ببخشد. البته این پروژه به دلایل و چالش امنیتی موجود از سال ۲۰۱۳ به حالت تعلیق درآمده است.

گوگل همچنین اولین مرکز دیتا خود را در سنگاپور در سال ۲۰۱۱ راه اندازی کرد ، با این وجود این شرکت تا الان حدود ۸۵۰ میلیون دلار را صرف دیتا در سنگاپور کرده است و البته گوگل به این موضوع هم اشاره کرده است که این عدد در تایوان حدود ۱ میلیارد خواهد بود.

توضیحاتی در مورد دیتاسنتر

زمانیکه استفاده از اینترنت فراگیر شد، شرکت ها و سازمان ها نمی توانستند خودشان برای نگهداری از سرور هایشان با توجه به هزینه های بالای این کار فعالیت کنند. بنابر این جهت رفع مشکل نگهداری و تعمیر سرور ها ، دیتاسنتر ها ایجاد شدند.

Data Center یا مرکز داده با در اختیار داشتن اتصالات پرسرعت به اینترنت، همچنین با در اختیار داشتن سرور های قدرتمند و بسیار زیاد، امکان راه اندازی سرور های وب برای عموم مردم را میسر ساخته اند. شرکت ها و سازمان ها با اجاره ی فضاهای این سرور ها سایت های خود را در اینترنت منتشر و در معرض دید همگان قرار می دهند.

البته شرکت های بزرگ با سرمایه ی مناسب به صورت  کلی از مرکز داده یک سرور کامل را اجاره می کنند و آن را از راه دور و با ابزار های خاصی مدیریت و کنترل می کنند، به طور خلاصه می توان گفت که دیتاسنتر جایی هست که داخل آن با شرایط خیلی مساعد از سرور ها نگهداری می کنند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها