دیلیت اکانت تلگرام به همراه آموزش تصویری

0
993
دیلیت اکانت تلگرام به همراه آموزش تصویری

دیلیت اکانت تلگرام به همراه آموزش تصویری به شما کمک می کند تا به ساده ترین صورت حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی محبوب را حذف کنید. تلگرام شرایطی را برای کاربران در نظر گرفته است که دیلیت اکانت تلگرام با دیلیت اکانت تلگرام طلایی و سایر نسخه های تلگرام مانند دیلیت اکانت تلگرام پلاس یا دیلیت اکانت تلگرام ایکس تفاوت خاصی ندارد.

نرم افزار شبکه اجتماعی تلگرام عملکردی مانند واتس آپ دارد، با این وجود نمی توان حساب کاربری خود را از طریق نرم افزار تلگرام حذف کنید و برای این کار نیاز به مرورگر دارید، از این رو برای دیلیت اکانت تلگرام خود باید وارد مرورگر کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود شوید تا بتوان به حذف حساب کاربری خود بپردازید. برای آشنایی با نحوه رفع ریپورت تلگرام نیز این مقاله را بخوانید.

به چه دلایلی ممکن است به حذف اکانت تلگرام نیاز داشته باشیم

به طور کلی دیلیت اکانت تلگرام یا نرم افزار های مشابه دلایل متعددی می تواند داشته باشد که به دلیل امنیت بالای این اپلیکیشن بیشترین علت برای حذف اکانت تلگرام یا دیلیت اکانت تلگرام ایکس و نرم افزار های مشابه را باید علت های شخصی در نظر داشت به عنوان مثال کاربرانی که مدت زمان زیادی از روز را به آن اختصاص می دهند یا حافظه داخلی کم گوشی هوشمند آن ها باعث هنگ کردن گوشی موبایل می شود. به طور کلی پاسخ به سوال به چه دلایلی ممکن است به حذف اکانت تلگرام نیاز داشته باشیم بیشتر به صورت شخصی است.

در انتها بهتر است این موضوع را یاد آور شویم که اگر قصد فروش سیم کارت خود را دارید حتما حساب کاربری خود را پاک کنید، در غیر این صورت فردی که سیم کارت شما را خریداری کرده می تواند به تمام حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند و ازشماره های تلفن شما استفاده کند.از این رو یکی از مهم ترین موارد قبل از فروش سیم کارت حذف اکانت و حساب کاربری نرم افزار شبکه اجتماعی تلگرام خواهد بود.به چه دلایلی ممکن است به حذف اکانت تلگرام نیاز داشته باشیم

آیا حذف اکانت تلگرام برای کاربران گوشی های هوشمند آیفون و اندروید متفاوت است؟

برخلاف بسیاری از نرم افزار ها و پلتفرم ها که در داخل نرم افزار حذف اکانت صورت می گیرد این نرم افزار شبکه اجتماعی باید از طریق وب سایت و لینکی که تلگرام مشخص کرده است، حذف شود. از این رو تفاوتی در این موضوع وجود ندارد که از چه گوشی هوشمند و چه سیستم عاملی استفاده می کنید. حذف اکانت تلگرام بسیار ساده است و در کمتر از چند دقیقه می توانید این کار را انجام دهید.آیا حذف اکانت تلگرام برای کاربران گوشی های هوشمند آیفون و اندروید متفاوت است؟

پاک کردن نرم افزار تلگرام با حذف حساب کاربری تلگرام متفاوت است؟

بدون شک تفاوت اساسی میان پاک کردن نرم افزار تلگرام با حذف حساب کاربری تلگرام وجود دارد، اگر حساب کاربری تلگرام خود را از نرم افزار حذف کنید یا نرم افزار خود را حذف کنید، حساب کاربری غیر فعال نمی شود و تنها از دسترس شما خارج می شود و در صورت اتصال دوباره تمام داده ها و اطلاعات شما در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید تمام تصاویر و فایل های خود را دوباره دانلود کنید، اما حذف اکانت و حساب کاربری تلگرام تمام دسترسی ها به اطلاعاتتان را از شما می گیرد و به هیچ وجه پس از حذف حساب کاربری به آن ها دسترسی پیدا نخواهید کرد، از این رو اگر به دلیل مسائل شخصی یا مشکلات احتمالی قصد حذف حساب کاربری خود را دارید بهتر است از فایل های مورد نیاز خود پشتیبان گیری کنید.پاک کردن نرم افزار تلگرام با حذف حساب کاربری تلگرام متفاوت است؟

قابلیت جذاب تلگرام

پلتفرم هیجان انگیز و پرطرفدار تلگرام قابلیت های بسیار زیادی با خود به همراه دارد، این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا در کنار ویژگی های متنوع و کاربردی آن را روی گوشی های هوشمند اندروید و آیفون نصب کنید، البته این نرم افزار شبکه اجتماعی تنها برای گوشی های هوشمند در دسترس نیست و کاربران سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس نیز می توانند آن را نصب کنند. در کنار این سیستم عامل ها نسخه پیام رسان تحت وب این نرم افزار نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد.

با این وجود اگر قصد دارید به دلایل مختلفی حساب کاربری خود را حذف کنید، امروز قصد داریم به آموزش آن بپردازیم، البته این موضوع را در نظر داشته باشید زمانی که حساب کاربری شما حذف شود تمام اطلاعاتی که در تلگرام دارید نیز حذف خواهد شد و به هیچ روشی نمی توان آن ها را بازیابی کرد، از این رو اگر به بخش های مختلف تلگرام خود نیاز دارید قبل از آغاز مراحل حذف حساب کاربری یک فایل پشتیبان از تلگرام خود تهیه کنید تا با مشکلات جدی رو به رو نشوید.قابلیت جذاب تلگرام

چطور می توان از اطلاعات تلگرام خود پشتیبان گیری کرد؟

نرم افزار شبکه اجتماعی تلگرام قابلیتی را در اختیار کاربران قرار نداده که تمام اطلاعات را به صورت یکجا پشتیبان گیری کند، از این رو باید در بخش های جداگانه فایل هایی که نیاز داریم را پشتیبان گیری کنیم.

برای ویدئو ها، اسناد و تصاویری که قابل دانلود شدن است باید به صورت جداگانه آن ها را دانلود کرده و ذخیره کرد، این موضوع زمان بسیار زیادی نیاز دارد زیرا باید به بررسی تمام اطلاعات و چت ها خود مراجعه کنید و تمام فایل های مورد نیاز را دریافت کرده و در گوشی موبایل خود ذخیره کنید. این روش تنها راه پشتیبان گیری از داده ها و اطلاعاتی است که در قالب فایل یا ویدئو و…در اختیار شما قرار می گیرد.

موضوع دیگری که در پشتیبان گیری حساب تلگرام وجود دارد مربوط به چت ها و پشتیبان گیری آن ها است، این کار را می توان به سادگی انجام داد که در این بخش به بررسی یکی از ساده ترین روش های آن می پردازیم.چطور می توان از اطلاعات تلگرام خود پشتیبان گیری کرد؟

پشتیبان گیری از چت های تلگرام از طریق مرورگر وب

برای پشتیبان گیری در این روش باید از طریق نسخه تحت وب مانند رویه زیر عمل می کنیم:

به آدرس https://web.telegram.org برای دسترسی به تلگرام تحت وب بروید

در این بخش شماره تماس خود را باید وارد کنید

پس از ورد به تلگرام وارد پروفایلی شوید که می خواهید از چت های خود فایل پشتیبان دریافت کنید

پس از این ورود به حساب کاربری دکمه های CTRL+P را انتخاب می کنیم. در این بخش وارد تنظیمات پرینت گرفتن صفحه نمایش می شویم، البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این بخش قابلیت های متعددی به شما می دهد از این رو می توانید گزینه Save As Pdf را انتخاب کرده و تمام چت های پروفایل انتخاب را به صورت فایل پی دی اف پشتیبان گیری کنید. این روش را می توان ساده ترین راهکار برای ایجاد فایل های پشتیبان گیری برای چت های تلگرام دانست.پشتیبان گیری از چت های تلگرام از طریق مرورگر وب

پشتیبان گیری از چت های تلگرام با افزونه مرورگر کروم

با استفاده از این روش می توانید چت های خود را بکاپ بگیرید، برای این کار باید مرورگر کروم خود را باز کنید و در بخش جستجوی افزونه ها Save Telegram Chat history را تایپ کنید. این افزونه رایگان است و برای دریافت آن نیاز به پرداخت هزینه ای ندارید.

افزونه ی مورد نظر را دریافت و آن را نصب کنید.

پس از نصب این افزونه می توانید تلگرام تحت وب خود را اجرا کنید.

وارد پروفایلی شوید که چت های شما در آن قرار دارد و قصد پشتیبان گیری از آن ها را دارید.

حال در نظر داشته باشید که در صورت فعال بودن افزونه نصب شده می توانید آیکون آن را در گوشه سمت راست مرورگر خود مشاهده کنید. این آیکون آبی رنگ است و داخل آن حرف انگلیسی H نوشته شده است.پشتیبان گیری از چت های تلگرام با افزونه مرورگر کروم

آموزش بکاپ گیری از تلگرام

حال روی این آیکون کلیک کنید، پس از انتخاب این گزینه تمام چت های شما در یک بخش جداگانه نمایش داده می شود، توجه داشته باشید که نمایش این متن ها به نشانه ذخیره شده چت های شما نیست و تنها یک پیش نمایش است، در بخش پایینی این افزونه گزینه های مختلفی وجود دارد که باید گزینه ذخیره سازی را انتخاب کنید تا چت های شما به صورت یک فایل ذخیره شود. این روش نیز این روز ها طرفداران زیادی دارد.

در کنار این روش ها نرم افزار های iKeyMonitor نیز وجود دارد که تنها به مدت سه روز به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و پس از آن نیاز به شارژ حساب خود دارید، این نرم افزار پس از دریافت اطلاعات شما فایل های پشتیبان گیری را برایتان ایمیل می کند، با این وجود به نظر می رسد روش های اول و دوم بسیار ساده تر و مطمئن تر هستند و پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز به ایجاد فایل پشتیبان گیری از آن ها استفاده کنید.آموزش بکاپ گیری از تلگرام

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

آموزش دیلیت اکانت تلگرام بسیار ساده است و با دسترسی به مرورگر وب می توانید این کار را انجام دهید. به طور کلی دیلیت اکانت تنها یک روش دارد و روش هایی مانند دانلود برنامه حذف اکانت تلگرام یا برنامه دیلیت اکانت تلگرام برای این کار وجود ندارد.

در مرحله اول  برای حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم  وارد صفحه ی https://my.telegram.org/auth?to=deactivate  خود شوید

شما تلفن تلگرام خود را در بخش Enter Telegram associated وارد کنید

یک کد برای تلگرام شما ارسال می شود

کد را روی بخش ایجاد شده وارد کنید

گزینه حذف حساب کاربری را انتخاب کنید

پس از تایید حذف حساب کاربری، اکانت تلگرام شما حذف می شود

در بخش بالا به مرور آموزش حذف حساب کاربری تلگرام پرداختم، اگر علاقه مند هستید که این بخش را با جزییات بیشتری بررسی کنیم در بخش پایین به مرور مرحله به مرحله ی قسمت های مختلف می پردازیم.آموزش دیلیت اکانت تلگرام

آموزش گام به گام دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام چگونه است؟ به احتمال زیاد برای پاسخ به این سوال به توضیحاتی بیشتری نیاز خواهید داشت. برای حذف حساب کاربری تلگرام باید وارد . https://my.telegram.org/auth?to=deactivate   شوید. از این رو باید در مرورگر کامپیوتر یا موبایل خود این آدرس را وارد کنید تا بتواند وارد بخش حذف حساب کاربری تلگرام شوید. همانطور که بیان شد تلگرام قابلیت حذف حساب کاربری از طریق خود نرم افزار را در اختیار شما قرار نمی دهد و جدای از اینکه برای استفاده از تلگرام از چه دستگاهی استفاده می کنید تنها یک روش برای حذف حساب کاربری وجود دارد.

پس از ورود به لینک معرفی شده باید وارد حساب کاربری تلگرام خود شوید، از این رو بهتر است قبل از حذف نرم افزار تلگرام خود باید حساب کاربری خود را حذف کنید، در غیر این صورت ممکن است مجبور به نصب و راه اندازی تلگرام شوید. در این بخش باید شماره موبایل خود را همراه با کد کشور خود وارد کنید. پس از وارد کردن شماره تماس خود گزینه Next را انتخاب می کنیم.

پس از وارد کردن شماره تلگرام خود لینک تاییدیه برای تلگرام شما ارسال می شود که می توانید آن را در تلگرام گوشی هوشمند خود یا نسخه تحت وب این نرم افزار مشاهده کنید، در پیغامی ارسالی یک کد وجود دارد که برای غیرفعال کردن حساب کاربری تلگرام خود نیاز دارید که آن را کپی کنید.

حال فرض می کنیم که کد ارسالی را دریافت کرده و آن را کپی کرده اید، در بخشی که در مرورگر شما وجود دارد باید کد دریافتی را در قسمت کد تاییدیه وارد کنیدآموزش گام به گام دیلیت اکانت تلگرام

در این بخش و در صفحه اصلی تلگرام شما سه گزینه در اختیارتان قرار می گیرد:

ابزار توسعه API

غیر فعال کردن حساب کاربری

خروج

در این بخش شما باید Deactivate account یا همان غیرفعال کردن حساب کاربری را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه پایم تاییدی از تلگرام به حساب کاربری شکا ارسال می شود که نشان می دهد اگر حساب کاربری خود را حذف کنید، تمام گروه ها، پیام ها و مخاطبین شما در تلگرام حذف می شود و راه برگشت و بازیابی برای آن ها وجود ندارد. اگر از این موضوع اطمینان دارید و می خواهید با تمام این شرایط حساب کاربری خود را غیرفعال کنید گزینه Done را انتخاب کنید. در این بخش قسمتی در نظر گرفته شده که می توانید علت حذف حساب کاربری خود را برای تلگرام بیان کنید، این موضوع برای تلگرام ارسال می شود تا اگر مشکل خاصی ازسوی نرم افزار وجود دارد و کاربرانی به دلیل وجود یک مشکل مشخصی حساب کاربری خود را حذف کرده اند، آن را برطرف کند.در این بخش و در صفحه اصلی تلگرام شما سه گزینه در اختیارتان قرار می گیرد:

پس از حذف تلگرام اطلاعات باز نمی گردد

پس از انتخاب گزینه Done در بخش قبلی وارد یک قسمت جدید می شوید که دوباره به شما هشدار داده می شود که آیا از اقدام خود اطمینان دارید؟اگر از این موضوع مطمئن هستید گزینه ای که با رنگ قرمز مشخص شده و متن بله، حساب من را حذف کنید را شامل می شود را انتخاب کنید.

پس از گذر از این مرحله یک قسمت سبز رنگی مشخص می شود که عبارت ” Your account was successfully deleted from our system. Come back soon.” را در اختیار شما قرار می دهد، این موضوع بیان می کند که حساب کاربری شما حذف شده است. پس از اجرای این مراحل حساب کاربری مورد نظر به طور کامل حذف می شود و هیچ اطلاعاتی در مورد داده های شما در اختیارتان قرار نمی گیرد.همانطور که مشاهده کردید پاسخ به سوال دیلیت اکانت تلگرام چگونه است؟ بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد.

حال می توانید با نام و همچنین مشخصات جدید در صورت نیاز حساب کاربری جدیدی را ایجاد کنید.

برنامه دیلیت اکانت تلگرام

برنامه دیلیت اکانت تلگرام با محوریت دانلود برنامه حذف اکانت تلگرام وجود ندارد و برای حذف این نرم افزار باید مانند موارد بالا به حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم پرداخت که در این میان تفاوتی میان دیلیت اکانت تلگرام به زبان فارسی یا دیلیت اکانت تلگرام پلاس با تلگرام اصلی وجود ندارد.برنامه دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام طلایی

دیلیت اکانت تلگرام طلایی مانند تلگرام اصلی است و پاسخ به سوال دیلیت اکانت تلگرام چگونه است در مراحل بالا به طور کامل توضیح داده شده است.

دیلیت اکانت تلگرام پلاس

دیلیت اکانت تلگرام پلاس نیز همانطور که بیان شد مانند تمام نسخه های تلگرام به روش همیشگی امکان پذیر است و حذف اکانت تلگرام با لینک مستقیم صورت می گیرد.

دیلیت اکانت تلگرام ایکس

دیلیت اکانت تلگرام ایکس نیز از قاعده کلی تلگرام پشتیبانی می کند و برای حذف اکانت آن نیاز دارید به وب سایت یاد شده مراجه کنید و اقدام به حذف حساب کاربری خود کنید.

در این بخش تلاش کردیم به صورت گام به گام به بررسی و آموزش حذف حساب کاربری تلگرام بپردازیم و تمام مراحل آن را توصیف کنیم، با این وجود اگر مشکلی در این زمینه برایتان وجود دارد می توانید در بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید و در صورت بروز مشکل احتمالی آن را برطرف کنیم.دیلیت اکانت تلگرام ایکس

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها