دیوار لمسی ایده نوآورانه برای کنترل لوازم خانه

0
798

کالاسودا – محققان در پی کشف و توسعه مفهوم دیوار حساس به لمس هستند.

این ایده به گونه ای است که سوئیچهای نصب شده روی دیوار به کاربر اجازه میدهد که چیزهای مختلفی که در اطرافش در خانه وجود دارد را کنترل کند. برای مثال به جای اینکه نزدیک کلید کولر برود و آن را خاموش کند در کنار همین دیوار هوشمند ان را کنترل کند و مواردی چون تهویه اتاق، خاموش و روشن کردن چراغها، سیستم دزدگیر و زنگ خطر، صدای لوازم صوتی و تصویری را از طریق ان انجام دهند.

به نظر میرسد که محققان دانشگاه ملون و مرکز تحقیقات دیسنی در پیتزبورگ در حال بررسی این اندیشه هستند که ایا میتوان دیوارهای غول پیکر خانه هایمان را به یک دیوار لمسی بزرگ تبدیل کنیم یا خیر. محققان اخیرا مقاله پژوهشی در مورد طراحی این دیوارهای حساس به لمس نوشته اند.

آنها حتی برای نمونه اولیه این دیوار اسمی به نام Wall ++ انتخاب کرده اند که قادر به ردیابی لمس، حرکات، حس نزدیک شدن فرد و شناسایی و قرار دادن وسایل نزدیک به این دیوار دارد.

به نظر میرسد عملی کردن این ایده کاری گران و پرهزینه باشند و بنابراین محققان به دنبال راهی ارزان برای پیاده سازی این مفهوم هستند. برای رسیدن به این هدف انواع مختلف رنگهای رسانا را آزمایش کردند و در حال تصمیم گیری در مورد این موضوع هستند که کدامیک بهتر است و آیا لازم پوشش پلاستیکی نیز روی سطوح بکار برده شود یا خیر.

پروژه wall++ در صورت عملی شدن میتواند یکی از جذاب ترین پروژه ها و یک رابط کنترلی غول پیکر در دنیای فناوری برای کنترل لوازم خانه و گجتها باشد.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید