جلوگیری از ذخیره عکس در تلگرام

3
8127
جلوگیری از ذخیره عکس در تلگرام

ذخیره خودکار مدیا مانند عکس و فیلم و … روی حافظه گوشی می تواند حافظه را اشغال کند. این ویژگی تحت گزینه ای به نام Save to gallery در تلگرام اتفاق می افتد.در منوی تنظیمات تلگرام گزینه ای تحت عنوان save to gallary ارائه شده است که با استفاده از آن می توان این ویژگی را فعال یا غیر فعال کرد. اگر شما هم خواهان این هستید که از ذخیره اتوماتیک عکس و ویدئوها در تلگرام جلوگیری کنید، مقاله زیر می تواند برایتان مفید باشد. پس به شما توصیه می کنیم که با کالاسودا همراه باشید.

شاید این مشکل ذخیره عکس در واتس آپ شما را کلافه کرده باشد، اما باید بدانید که تلگرام نیز به صورت نامحسوس تمام عکس ها و فیلم هایی که بارگزاری می کنید را در حافظه ای که تلگرام رویش نصب است ذخیره می کند که همین موضوع در طولانی مدت می تواند روی کند شدن گوشی شما تاثیر بگذارد و باید اقدام به پاک کردن حافظه پنهان گوشی خود کنید. اما راهی نیز برای لغو کردن آن در تلگرام وجود دارد که در زیر به آن خواهیم پرداخت.

تلگرام مملو از ترفندهایی است که با دانستن آن می توانید استفاده راحت تر و بهتری از این پیام رسان داشته باشید. یکی از این ویژگی امکان متوقف کردن تصاویر دریافت شده و دانلود شده به صورت خودکار در گالری تصاویر گوشی شماست. در ادامه این ترفند را معرفی می کنیم.

جلوگیری از ذخیره خودکار عکس و فیلم های تلگرام در گالری گوشی

جلوگیری از ذخیره خودکار عکس و فیلم های تلگرام در گالری گوشی

اگر نمی خواهید تلگرام تصاویر را در گالری گوشی شما ذخیره کند ، فقط کافی است تا دستورالعمل های گام به گام ساده زیر را دنبال کنید.

  • برنامه Telegram را باز کنید.
  • بر روی سه خط افقی در گوشه سمت چپ بالای پنجره ضربه بزنید.
  • در فهرست پیش رو ،setting را انتخاب کنید.
  • به بخش پیام ها یا Chat setting اسکرول کنید.
  • نشانگری که در کنار Save to gallery وجود دارد را در حالت خاموش قرار دهید.

بر خلاف WhatsApp (که پس از فعال کردن این گزینه و جلوگیری از دانلود اتوماتیک تصاویر، آنها را تار می کند) ، شما همچنان می توانید تصاویر تلگرام را با همان کیفیت در صفحه چت خود مشاهده کنید.

همانطور که در بالا شاهد بودید برای غیرفعال کردن این ویژگی کافی است که بخش chat setting ها را پیدا کرده و به قسمت save to gallery بروید تا این ویژگی را به راحتی فعال کنید. از این پس ذخیره عکس ها صورت نخواهد گرفت.

نحوه ذخیره عکس در تلگرام

نحوه ذخیره عکس در تلگرام

اگر هم می خواهید تصاویری را در گالری خود ذخیره کنید، کافی است تا تصویر مورد نظر را در تلگرام باز کرده، روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست بزنید. در فهرستی که باز می شود، گزینه Save to gallery را انتخاب کنید.

حالا به گوشی برگشته از My Files وارد All شده و از آنجا دنبال پوشه Telegram بگردید و باز کنید. در صفحه جدید با چهار پوشه Telegram Video و Telegram Images و Telegram Documents و Telegram Audio روبرو خواهید شد که به ترتیب جای ویدیوها و عکس ها و فایل ها و صوت های تلگرام می باشند. در کامپیوتر هم داخل پوشه دانلود Downloads مواردی که از تلگرام دانلود کرده باشید ذخیره می شود. آیا از تلگرام و این ویژگی استفاده کرده اید؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
مهلا
مهلا
4 سال پیش

مطلبتون کاملا کاربردی و کامل بود ممنون.برای واتس آپ هم چنین آپشنی داره؟ لطفا درباره ی جلوگیری از هک تلگرام هم اگه ممکنه یه توضیحی میدین.ممنون

Sam
Sam
4 سال پیش

سلام این کار رو انجام دادم ولی فیلم ها همچنان در ویدیو miذخیره میشه
گوشی هم شیامی است