رأی‌گیری ساکنان سیاتل آمریکا از طریق گوشی هوشمند

0
929

انتخابات منطقه سیاتل به ساکنان اجازه می‌دهد تا از طریق گوشی هوشمند خود رأی دهند؛ این اولین رأی‌گیری هوشمند در ایالات متحده است و می‌تواند آزمایشی برای انتخابات آینده باشد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، اینکه آمریکایی‌ها می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود رأی دهند؛ همیشه در حد یک حرف بوده اما این بار ساکنان منطقه سیاتل سعی می‌کنند تا آن را به واقعیت تبدیل کنند.

ان آر پی اعلام کرد که در یازدهم فوریه، همه رأی دهندگان واجد شرایط در سیاتل در کینگ (King County) ایالت واشینگتن اجازه دارند تا از طریق گوشی‌های هوشمند خود رأی دهند. این اولین باری است که این گزینه در کشور امریکا در دسترس است. از امروز (22 ژانویه) تا روز انتخابات واقعی می‌توانید گزینه رأی‌گیری تلفن همراه را مشاهده کرده و به آن دسترسی داشته باشید.

برای رأی دادن لازم است ابتدا نام و روز تولدتان را در وب سایت رأی‌گیری در تلفن همراه خود وارد کنید، کاندید مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای ارسال آن را تأیید نمایید و در نهایت از طریق رابط لمسی گوشی همراه امضای دیجیتالی خود را ثبت کنید.

در این راستا دولت می‌تواند با جست و جو و تطبیق امضای فرد، اعتبار آن را تأیید کند. علاوه بر این رأی‌گیری در این منطقه به صورت برگه‌های رأی نیز انجام می‌شود تا با تطبیق آن، این روش راستی‌آزمایی شود.

هدف این روش همانطور که غالباً با رأی گیری مبتنی بر گوشی صورت می‌گیرد، افزایش مشارکت است. در این صورت کاربران نیاز به ترک خانه برای رأی دادن ندارند و این امر احتمالاً باعث افزایش مشارکت خواهد شد.

این رأی گیری می‌تواند به عنوان آزمایشی بزرگ برای تعیین اثربخشی رأی گیری مبتنی بر تلفن‌های هوشمند در ایالات متحده باشد و میزان موفقیت و اعتبار آن را ارزیابی کند.

در عین حال، نگرانی‌های گسترده‌ای نیز وجود دارد مبنی بر اینکه آراء ثبت شده با موبایل مستعد هک شدن و سایر اقدامات مداخله گرانه غیر قانونی است.

به طور مثال روسیه در انتخابات فدرال 2016 به پایگاه داده‌های رأی دهنده دسترسی پیدا کرد. در این صورت نسخه‌های دیجیتالی آرا می‌تواند مشکل ساز شود. اگر نسخه‌های دیجیتال از قبل جعلی باشند با مشکل روبه رو خواهد شد. برای اطمنیان از قابل اعتماد بودن این آراء باید نظارت بسیار گسترده‌ای به وجود بیاید که این نظارت در سطح منطقه سخت و در صورت اجرا رأی‌گیری با گوشی هوشمند در سطح کشور بسیار سخت‌تر خواهد شد.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها