نحوه استفاده از رابط کاربری گرافیکی Chocolately برای نصب آسان برنامه ها

0
671
نحوه استفاده از رابط کاربری گرافیکی Chocolately برای نصب آسان برنامه ها

اگر برنامه های زیادی دارید که باید حواستان به به روز رسانی آنها باشد و وقت این کار را ندارید، زمان آن رسیده که انجام این کار را به برنامه ها و رابط کاربری گرافیکی Chocolately بسپارید.

مدیریت بسته ها کمی شبیه به اپ استورها هستند زیرا به شما امکان می دهند همه برنامه های خود را از طریق یک رابط واحد مدیریت کنید و به روز کنید نه اینکه مجبور شوید همه آنها را به صورت جداگانه به روز کنید. مدتی ، Chocolatey فقط از طریق خط فرمان در دسترس بود ، که مخاطبان بالقوه خود را به افرادی محدود می کرد که از این امر استقبال می کردند، اما رابط کاربری گرافیکی آن به طور پیوسته بهتر شده است ، و آن را تقریباً برای همه در دسترس قرار داده است.

نصب Chocolatey و ChocolateyGUI

ابتدا شما باید از خط فرمان یا command line استفاده کنید تا Chocolatey را فعال و اجرا کنید ، اما پس از آن ، همه کار با رابط کاربری گرافیکی است. آنها در وب سایت خود دستورالعمل هایی دارند که در صورت نداشتن حق اجرا در دستگاه خود ، باید به آنها مراجعه کنید ، اما مراحل زیر باید برای بیشتر افرادی که دارای Windows 7 یا بالاتر هستند کار کند.

می توانید از دستورالعمل های Powershell در اینجا استفاده کنید ، زیرا آنها با اطمینان بیشتری نسبت به روش cmd کار می کنند ، اما هر دو روش در سایت Chocolatey کاملاً خوب توضیح داده شده اند.

  • یک پوسته ادمین را باز کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار فشار دادن Win + X و انتخاب Windows Powershell (Admin) است.
  • در مرحله بعد ، در Get-ExceptionPolicy Paste را زده و Enter را بزنید. اگر می بینید که این برنامه “محدود شده” است ، می توانید عبارت Set-ExceptionPolicy AllSigned یا Set-ExceptionPolicy Bypass -Spope را paste کنید. این روش قطعا کار می کند.

نصب Chocolatey و ChocolateyGUI

  • حالا باید دستور نصب را جایگذاری کنید:
  • Set-ExecutionPolicy Bypass -Scope Process -Force; iex ((New-Object System.Net.WebClient).DownloadString(‘https://chocolatey.org/install.ps1’))
  • برخی از متن های مرتبط به نصب را مشاهده خواهید کرد. پس از اتمام ، خوب است که ادامه دهید! Chocolatey نصب شده است و اکنون دستوراتی مانند نصب choco و به روز رسانی choco به شما امکان می دهد برنامه ها را در خط فرمان (cmd یا Powershell) مدیریت کنید. اگر می خواهید به GUl وفادار بمانید ، فقط یکبار دیگر باید با این مسائل سر و کله بزنید.

نصب Chocolatey و ChocolateyGUI

  • در پنجره ادمین Powershell ، آن را تایپ کرده و یا Paste کنید.
  • برای شروع دانلود و نصب برنامه رابط کاربری گرافیکی شما نیاز به برنامه مدیریت بصری Chocolatey دارید.

در پنجره ادمین Powershell ، آن را تایپ کرده و یا Paste کنید

  • برای نهایی کردن نصب، باید Y را انتخاب کنید. اگر نمی خواهید در آینده با این مسئله دوباره اذیت شوید ، می توانید این عبارت را وارد کنید: choco feature enable -n allowGlobalConfirmation
  • اکنون ChocolateyGUI شما نصب شده است ، و آماده استفاده است.

اکنون ChocolateyGUI شما نصب شده است ، و آماده استفاده است

 

نصب برنامه های ویندوز با  ChocolateyGUI

  • برای باز کردن ChocolateyGUI ، برنامه را در دسک تاپ یا در منوی Start خود پیدا کنید و آن را راه اندازی کنید.
  • هنگامی که وارد برنامه شدید، دو زبانه اصلی را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد: “This PC” و “Chocolatey”. “This PC” به شما امکان می دهد برنامه هایی را که از طریق Chocolatey نصب کرده اید ، مدیریت کنید و ” Chocolatey ” اجازه می دهد بتوانید برنامه هایی را که می خواهید نصب کنید جستجو کنید. برنامه ای که بدون استفاده از Chocolatey نصب کرده اید در اینجا نشان داده نمی شود. برای به دست آوردن آنها باید مجدداً آنها را نصب کنید یا Chocolatey را نصب کنید.

نصب برنامه های ویندوز با  ChocolateyGUI

  • لیست برنامه های Chocolatey به طور پیش فرض به عنوان لیست بر اساس محبوبیت ارائه می شود ، اما طرح نهایی  باعث می شود مرور کارآمدتر شود. با استفاده از دکمه های موجود در گوشه بالا سمت راست می توانید آن را تغییر دهید. اگرچه مرور دستی ممکن است کمی کند باشد ، بنابراین از نوار جستجو برای شکار برنامه های خاص استفاده کنید.

لیست برنامه های Chocolatey به طور پیش فرض به عنوان لیست بر اساس محبوبیت ارائه می شود

  • وقتی برنامه مورد نظر خود را پیدا کردید ، می توانید جزئیات بیشتری را در مورد آن بررسی کنید یا مستقیماً به نصب بروید. پس از کلیک بر روی نصب (نصب choco [برنامه]) ، برنامه شما به تنهایی باید تنظیم شود.
  • پس از اینکه دیالوگ بسته شد، برنامه جدید را در منوی استارت پیدا کنید.
  • برنامه ها را با کمک ChocolateyGUI به روز کنید.

برنامه ها را با کمک ChocolateyGUI به روز کنید

رابط کاربری گرافیکی چیست؟

یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) یک نوع رابط کاربری است که به کاربران اجازه می دهد تا در یک کامپیوتر یا دستگاه  اقدامات کامل را از طریق شاخص های بصری و آیکون های گرافیکی کامل کنند بر خلاف یک سیستم عامل خط فرمان یا CUI ، سیستم عامل های گرافیکی بسیار ساده تر برای یادگیری و استفاده از آن برای مبتدیان هستند زیرا دستورات لازم نیست که ذخیره شوند و کاربران به دانش زبان های برنامه نیاز ندارند.

تمام سیستم عامل های اصلی مانند ویندوز، مک، iOS و اندروید یک رابط گرافیکی دارند که شما می توانید با کلیک بر روی یک آیکون برای تکمیل یک عمل مانند باز کردن برنامه، مشاهده منو و یا مرور از طریق دستگاه خود آن را انجام دهند. در ابتدا، رابط کاربری GUI برای استفاده با یک ماوس و صفحه کلید طراحی شده بوده، اما اکنون به طور گسترده در بسیاری از دستگاه های تلفن همراه دستی مانند گوشی های هوشمند و رایانه های لوحی مورد استفاده قرار می گیرد و ترکیبی از تکنولوژی ها برای ارائه یک پلت فرم تعاملی است.

رابط کاربری گرافیکی چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها