رابط کاربری MIUI 13 شیائومی با امنیت و حریم خصوصی بالا

0
291

شیائومی در رویداد بزرگ خود، از MIUI 13، جدیدترین رابط کاربری شیائومی که ویژگی‌های حریم خصوصی را بهبود بخشیده و امنیت را ارتقا داده است؛ رونمایی کرد.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gsmarena، رابط کاربری MIUI 13 به دستگاه های شیائومی مانند گوشی ها، تبلت‌ها، تلویزیون، فناوری های پوشیدنی، گجت های خانه هوشمند و دستیار صوتی XiaoAI که در یک شبکه هستند؛ اجازه می دهد با یکدیگر همکاری کنند.

حریم خصوصی در MIUI 13 شیائومی

حفظ حریم خصوصی یک نگرانی مهم برای کاربران گوشی‌های هوشمند است، بنابراین شیائومی یک فرآیند تأیید سه مرحله‌ای را اجرا کرده که این امنیت را بالا خواهد برد، اگرچه به نظر می‌رسد تنها در مناطق خاصی در دسترس است.

پایه‌ی و اساس آن فناوری تشخیص چهره است و سپس واترمارک شناسه کاربر را می‌خواند، و سپس به اصطلاح «محافظت از کلاهبرداری الکترونیکی» وجود دارد.

در تشخیص چهره، کاربر صورت خود را تنظیم می‌کند، اما گوشی همه بدن کاربر از کمر به بالا را اسکن خواهد کرد؛ بنابراین افراد دیگر با ساختار بدنی متفاوت اجازه ورود به گوشی را نخواهند داشت، حتی اگر چهره مشابهی داشته باشند.

«محافظت از کلاهبرداری الکترونیکی» لیستی از وب سایت‌ها و دستگاه‌هایی را در خود جای می‌دهد که ممکن است بدافزار داشته باشند. همچنین دفترچه ی کاملی از شماره‌ تلفن هل وجود دارد که به‌عنوان بزهکار ذخیره شده و قبل از پذیرش تماس، کاربر را مطلع میکند.

فونت جدید شیائومی در MIUI 13

شیائومی همچنین فونت جدیدی را برای MIUI 13 عرضه کرده که رایگان است. این یک فونت sans-serif است که حروف، علائم، اعداد را ساده می‌کند.

والپیپرها و ویجت ها در MIUI 13 شیائومی

به نظر می‌رسد، نه تنها فونت، بلکه رنگ‌ها نیز در حال تغییر هستند. همه گوشی‌های دارای MIUI 13 والپیپرهای رنگی جدیدی دریافت خواهند کرد که در آن هنگام روشن شدن، گل‌ها از یک طرف صفحه شکوفا می‌شوند. ویجت‌های زیادی نیز وجود دارد.

یکی دیگر از تغییرات مهم MIUI 13 در دسترس بودن آن در دستگاه‌های دیگر مانند تبلت است.

سؤال مهم این است که MIUI 13 چه زمانی در دسترس خواهد بود؟

این رابط کاربری در ژانویه 2022 با سری Xiaomi 12 و Xiaomi Mi 11 عرضه خواهد شد و به در تلویزیون Redmi نیز در دسترس است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها