رانندگی روزانه لذت بخش با خودروی فوق هوشمند آئودی

0
370

سفرهای روزانه بین خانه و محل کار، همیشه اعصاب خردکن‌ترین حالت رانندگی محسوب می‌شوند و روزانه حجم زیادی استرس را وارد بدن ما می‌کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از انگجت، کمپانی آئودی قصد دارد با خودروی جدید AI:Me، شما را در یک خودرو‌ی هوشمند و خودران در طول سفر روزانه، در یک دنیای مجازی قرار دهد.

این خودرو با قابلیت خودرانی سطح 4، مخصوص محیط ها و خیابان های شلوغ شهری طراحی شده است.

کوچکی این خودرو باعث شده است که بتواند راحت تر و با سرعت بیشتری از فضا های باریک عبور کند و به راحتی در تنگ ترین فضا های پارک، جای بگیرد. با این حال Audi می‌خواهد این خوردو چیزی بیشتر از یک وسیله‌ی نقلیه‌ی کوچک باشد و بیشتر حکم یک محل امن را برای شما خواهد داشت.

صندلی های فوق نرم این ماشین و داشبورد چوبی جلوی ماشین که بیشتر شبیه به یک پیشخوان است، فضای داخلی ماشین را بسیار دلباز کرده و حس بودن در خانه را به سرنشینان می‌دهد.

این خودرو مجهز به یک پنل مشکی رنگ در قسمت پایینی شیشه‌ی جلو است که تکنولوژی ردیابی چشم را در خود جای داده است و می‌تواند کار های مختلفی مثل نمایش اطلاعات و یا حتی سفارش غذا و تنقلات را هم برای شما انجام دهد.

علاوه بر آن، Audi در نظر دارد با این خودرو یک هدست VR را هم در اختیار شما قرار دهد تا در طول سواری، شما به جای خیره شدن به ترافیک بیرون، به مناظر دیدنی کشور های مختلف دنیا از داخل یک هلیکوپتر مجازی نگاه کنید و محیط بیرون را برای مدتی فراموش کنید.

از دیگر نکات مهم می‌توان به این مورد اشاره کرد که سیستم نورپردازی بیرونی این خودرو، قابلیت اعلام حرکت ها خود را به سایر رانندگان در جاده هم دارد.

به طور کلی وقی ما پشت فرمان هستیم، علاوه بر استفاده از چراغ های راهنمای خودرو، با رانندگان یا دوچرخه سواران حاضر در جاده ارتباط چشمی هم برقرار می‌کنیم و از همین طریق به آنها اطلاع می‌دهیم که قصد بعدی ما چیست.

از آنجا که قرار است ما در طول سواری در این خودرو دائما از یک هدست VR استفاده کنیم و یا حتی چرت بزنیم، وظیفه‌ی برقراری این ارتباط به عهده‌ی خودرو خواهد بود که در این مدل کاملا به آن رسیدگی شده است.

در این خودرو یک نوار نورانی 360 درجه در اطراف بدنه‌ی خودرو قرار دارد که به افراد حاضر در دنیای بیرونی اطلاع می‌دهد شما قصد حرکت به کدام سمت را دارید.

البته Audi خیلی روی این موضوع تاکید داشت که این خودرو یک مدل مفهومی است و هنوز مشخص نیست که ویژگی های مدل فعلی چه زمانی و یا اصلا وارد بازار تولید انبوه خواهند شد یا نه.

با این حال با توجه به این که خیلی از این ویژگی ها همین الان هم در این مدل به صورت کامل فعال و قابل استفاده هستند، انتظار می‌رود که در مدل واقعی این خودرو هم شامل آنها باشیم.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها