راه اندازی سامانه اعطای وام به فعالان آی تی

0
314

فعالان آی تی در ایران که به راه اندازی کسب و کار اقدام می کنند از سوی دولت می توانند وام و تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، فعالان کسب و کار های مرتبط با آی تی می توانند از سوی دولت تسهیلات دریافت کنند و این وام و تسهیلات حوزه آی تی بر پایه تکنولوژی پرداخت خواهد شد. به گونه‌ای که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکیه بر دولت الکترونیکی دست به راه اندازی سامانه ای زده که بر اساس آن می‌تواند افراد نیازمند به تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار های حوزه آی تی را شناسایی کند.

این سامانه که کارفا نام دارد از سوی سازمان فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است. طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران  این سامانه با هدف حمایت از اصناف حوزه فاوا، پلتفرم‌های کسب و کار فاوا، عرضه کنندگان محصول و یا خدمت روی پلتفرم، شتاب‌دهنده سازمانی، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و شرکت‌های نوپای حوزه‌ فاوا افتتاح شده و در قالب ۷ نوع حمایت شامل توسعه اپلیکیشن (شرکت‌های نوپا)، توسعه کسب و کار فاوا (شرکت‌های نوپا)، اشتغال‌زایی اصناف، عرضه کننده محصول یا خدمت روی پلتفرم، توسعه پلتفرم فاوا، شتابدهنده سازمانی و سرمایه‌گذار جسور شرکتی از فعالان این کسب و کارها حمایت می کند.

در این سامانه همچنین در خصوص در مواردی چون مدت زمان فرآیند، نرخ بهره، دوره تنفس، پرداخت مرحله ای و دوره بازپرداخت برای دریافت تسهیلات در هریک از طرح ها نیز توضیحاتی ارائه شده است.

گفتنی است که دولت از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز چندین هزار میلیارد تومان به منظور راه اندازی کسب و کارهای نوپا یا همان استارت آپ ها تسهیلات در نظر گرفته که در مواقع لزوم پرداخت می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها